A Budapesti Közlekedési Központ megkezdheti az M3-as metróvonal rekonstrukciójának és meghosszabbításának részletes tervezését: a Fővárosi Közgyűlés június 30-ai ülésén arról döntött, hogy a projekt rendelkezésére álló 635 millió forint uniós forrást további 1,2 milliárd forinttal egészíti ki. A BKK az előírt határidőre, július 8-ára lezárhatja a tervezői tendert, ez pedig garantálja a felújítás tervezésére biztosított uniós források sikeres felhasználását.
A Fővárosi Közgyűlés ellenszavazat nélkül támogatta a források biztosítását, tehát elkészülhet az M3-as metróvonal rekonstrukciójáról és északi meghosszabbításáról szóló megvalósíthatósági tanulmány. Az önkormányzat az ehhez szükséges forrásokat is biztosítja, ugyanis a projekt rendelkezésére álló 635 millió forint uniós forrást a ma elfogadott fejlesztési megállapodás szerint további 1,2 milliárd forinttal egészíti ki. Tarlós István főpolgármester korábban jelezte, hogy az M3-as metróval kapcsolatos munkálatok elindítása műszaki okokból nem halasztható tovább. A közgyűlés döntésének értelmében a BKK az előírt határidőre, azaz legkésőbb július 8-áig lezárja a tervezési tendert, ezért az uniós támogatás biztonsággal és teljes egészében felhasználható. Az előterjesztés szerint az 1970-től 1990-ig több szakaszban megépült metróvonal infrastruktúraelemei erősen elhasználódtak, egyre gyakoribbak a műszaki meghibásodások, szolgáltatáskiesések, a vonal felújítása halaszthatatlanná vált, azt a 2014-2020 közötti uniós költségvetési ciklusban meg kell kezdeni.
- részletes állapotfelmérés készül a teljes vonalról, elvégzik a meglévő állapot digitális adatfeldolgozását,
- engedélyezési terv szinten elkészül a meglévő vonalszakasz felújítására vonatkozó valamennyi szakági terv,
- teljes körűen előkészítik az állomások építészeti megújítását,
- előkészítik a vonal részleges akadálymentesítését (valamennyi kéreg alatti és néhány kiválasztott mélyállomásnál),
- tanulmányterv készül a vonal északi meghosszabbítására Újpesten (a tervezett káposztásmegyeri intermodális csomópontig),
- megvizsgálják, hogy az M3-as metró vonalán a járműcsere, avagy a vonatok felújítása lenne-e inkább indokolt.
A szerelvénycsere becsült költsége 60-90 milliárd, az infrastruktúra felújítása pedig további mintegy 100 milliárd forint.