A BKK kiemelt figyelemmel kíséri a jegyellenőrök tevékenységét, és minden bejelentésnek utánajár. A konkrét ügyben végzett vizsgálat a következőket állapította meg: pótdíjnyilvántartó rendszerünkben a jelzett napon négy Barbara keresztnevű utasunk szerepel. Közülük csak egy személy utazott autóbuszon, konkrétan a 107E jelzésű járaton, akit a BKK jegyellenőre 12:29-kor pótdíjazott. A blogon megjelentekkel ellentétben azonban ez a hölgy nem rendelkezett érvényes jeggyel vagy bérlettel, a pótdíjazás sem a Bosnyák térnél, hanem a Ferenciek tere–Blaha Lujza tér megálló között történt, szóváltás, atrocitás nélkül. A pótdíjazott hölgynél munkatársunk nem tapasztalt az átlagostól eltérő viselkedést, ráadásul nem szállította le, így továbbra is az autóbuszon utazhatott.
A tények és az állítólagos sértett távolmaradása ebben az esetben azt bizonyítja, hogy kitalált történettel állhatunk szemben, ez pedig egyértelműen alkalmas arra, hogy a Budapesti Közlekedési Központ jó hírnevét megsértse. A blogon megjelenteket ugyanis a sajtó tényként közölte, ezért a közvélemény szemében olyan kép alakulhatott ki a BKK jegyellenőreiről, hogy adott esetben megalázó eljárást alkalmaznak az autizmussal, illetve az egyéb fogyatékkal élőkkel szemben, és az utasok személyiségi jogait sértő módon végzik munkájukat. A BKK ezért hivatalosan is helyreigazítást kért a BKV-Figyelő blog szerkesztőjétől.