Háromszintes, 330 férőhelyes P+R parkolót nyitottunk a KÖKI Terminál épületében

György István főpolgármester-helyettes megnyitóbeszédében kiemelte: A KÖKI P+R parkoló hiánypótló Kőbánya és Kispest számára, hiszen jelenleg a kispestiek nagy része a metróállomások környékén lévő lakótelepeken hagyja az autóját, elfoglalva az ott élők parkolóhelyét. A P+R fejlesztéssel újabb 330 darab parkolóhely áll a kispestiek rendelkezésére. A parkolóház mostantól éjjel-nappal várja az autósokat. Az új P+R parkoló átadásával a fővárosi utazóközönség számára jelentős mértékben növekszik azon várakozóhelyek száma, ahonnan közvetlen átszállásra van lehetőség a belváros gyors eléréséhez az M3-as metróra, ezenkívül 23 másik autóbuszjáratra. A 330 férőhelyes parkolóházat a Budapesti Közlekedési Központ üzemelteti. Egyes beléptetéshez és fizetéshez kapcsolódó berendezések beszerzése még folyamatban van, ezért addig kollégáink állnak az autósok rendelkezésére a beléptetés és a fizetés során. P+R parkolók fejlesztése A BKK a Fővárosi Önkormányzat megbízásából 2012–13-ban megkezdte a fővárosi P+R parkolók fejlesztésének előkészítését. Az I. ütemben nyílt meg március végén az Etele téri P+R parkoló és most Kőbánya-Kispesten az új háromszintes, 330 férőhelyes P+R parkoló. Az előkészítő folyamat eredményeképp – részben a meglévő P+R parkolók átépítésével és bővítésével – további P+R parkolók építését tervezzük Cinkotán, Csepelen, Kaszásdűlőn a hév mellett, az Örs vezér terén és a Pillangó utcánál a metró mellett, illetve Hűvösvölgyben a villamos-végállomás közelében. Ezzel összesen mintegy 1500 új parkolóhelyet létesítünk, mely az eddigi férőhelykínálat csaknem 50 százalékos bővítését jelenti. A felsorolt parkolók terveztetési munkái nagyrészt lezárultak, engedélyeztetésük jelenleg még tart. Amennyiben az építési engedélyezési eljárások 2014 első felében lezárulnak, a parkolókat 2014-ben, illetve részben 2015 tavaszán kezdhetjük építeni. A P+R parkolók hálózatának fejlesztését több ütemben tervezzük. Készítettünk egy megvalósíthatósági tanulmányt további P+R helyszínekre (II. ütem: Zugló, Újpest, Ferencváros, Soroksár). Ezek várhatóan 2015–2016-ban a már előkészített Kelenföld vasútállomás őrmezői oldalára tervezett P+R parkolóval együtt épülhetnek meg, amennyiben a szükséges források rendelkezésre állnak összességében további mintegy 2000 új P+R férőhelyet teremtve. Kapcsolódó anyagok: