Számos csatornán adunk tájékoztatást az új tömegközlekedési hálózatról

A Budapesti Közlekedési Központ közel egymillió darab nyomtatott tájékoztató anyaggal, online felületeken, illetve a régi és új ügyfélcentrumokban, valamint az utcákon is segíti az M4-es metróhoz kapcsolódó új felszíni tömegközlekedési hálózat megismertetését. A főváros közlekedésszervezője az elmúlt időszak egyik legnagyobb budapesti tájékoztató akcióját hajtja végre.

Tarlós István főpolgármester bejelentésének megfelelően tervezetten 2014. március 28-án (pénteken) déltől birtokukba vehették az utasok az M4-es metró vonalát, majd március 29-én, szombaton az első járatindulástól életbe léptek a korábban bemutatott felszíni tömegközlekedési változások is. A BKK a több tucatnyi vonalat érintő átszervezés előtt és alatt nagy volumenű kampánnyal, megerősített ügyelettel és új ügyfélcentrumokkal is segíti az utasok naprakész és alapos tájékoztatását. A főbb változásokat és a hálózati átalakítás alapelveit a főpolgármester a BKK közreműködésével 2014. február 13-án mutatta be a média nyilvánossága előtt, majd a társadalmi egyeztetés eredményét 2014. február végén hoztuk nyilvánosságra honlapunkon. Két új BKK Ügyfélközpont is nyílt az új M4-es metró vonalán, az egyik a Kelenföldi vasútállomás végállomáson, a másik a Keleti pályaudvar megállónál. A részletes hálózat a bkk.hu/m4 oldalon, az új menetrendek a bkk.hu/menetrendek oldalunkon érhetők el.

A BKK munkatársai az M4-es metró összes állomásán és a nagyobb csomópontokban is segítenek eligazodni az új metró elindulásával a mától életbe lépett felszíni tömegközlekedési változásokkal kapcsolatban. Annak érdekében, hogy mindenki megismerje a régiójában és lakókörnyezetében a megváltozott közösségi közlekedési módosulásokat, a BKK az új felszíni közlekedésről készített tájékoztatókat és vonalhálózati térképeket ad minden érdeklődőnek az első négy napon. Mindez számokban:

  • Közel 300 ezer darab szórólapot kézbesítettünk a héten Zugló, Újpalota, a Belváros, Újbuda, a XXII. kerület, Budaörs, Törökbálint postaládáiba a térség változásairól, illetve ezek elérhetők az ügyfélközpontokban is
  • 320 ezer darab szórólapot osztanak az utasoknak a jegyellenőrök, a biztonsági őrök, a jegypénztárosok, az ügyfélcentrum munkatársai illetve a BKK más munkatársai március 29. és április 1. között csomópontokban, megállókban
  • 300 ezer darab, az új tömegközlekedési hálózatot bemutató zsebtérképet osztunk ki a fővárosban közlekedők között
  • 100 ezer darab 16 oldalas tájékoztató füzetet adtunk ki, mely részletesen bemutatja az új hálózatot

A BKK mindezeken túl nagy példányszámú újságban is értesítette az utasokat a változásokról, tehát nem igaz az az egyes sajtótermékekben megjelent állítás, miszerint a BKK kizárólag az interneten tájékoztatta volna az utazóközönséget. Honlapunkat az elmúlt napokban közel félmillió felhasználó látogatta meg, de csupán a nyomtatott szóróanyagokat tekintve is közel egymillió lakoshoz jutottak el a főváros közlekedésére vonatkozó legfontosabb információk.

Az elmúlt napok kampánya után jelenleg is több módon lehet tájékozódni a tömegközlekedési hálózat változásairól:

  • több tucatnyi megállóban vannak jelen a BKK munkatársai, akik készséggel állnak az utasok rendelkezésére
  • a BKK ügyfélcentrumai szintén minden részletre kiterjedő felvilágosítást biztosítanak
  • az új és változó hálózatról továbbra is minden információ megtalálható a BKK honlapján, a bkk.hu/m4 címen
  • telefonos ügyfélszolgálat is az érdeklődők rendelkezésére áll a +36 1 3 255 255 telefonszámon, a hét minden napján éjjel-nappal

Biztosak vagyunk abban, hogy utasaink hamar megszokják és megkedvelik az immár több mint negyedmillió utas által használt M4-es metrót, és a hozzá kapcsolódó új felszíni tömegközlekedési hálózatot.

Budapesti Közlekedési Központ

Budapest, 2014. március 30.