Rengetegen próbálták ki Budapest új metróját - Hétfőtől a megszokott díjszabással utazhatunk rajta

Hatalmas érdeklődés mellett indult el 2014. március 28-án, pénteken az M4-es metró. Budapest új, a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között közlekedő metróját a hétvégén mintegy félmillióan próbálták ki. A péntek déli átadástól vasárnapig ingyenesen lehetett utazni a zökkenőmentesen beindult új vonalon, a mai naptól azonban már a megszokott díjszabással vehető igénybe a vonal. Az érdeklődés továbbra is töretlen, az M4-es metró kihasználtsága hétfő délelőtti adatok szerint 70 százalékos. Szombat reggeltől az új metróhoz kapcsolódva a felszíni hálózaton is jelentősen megváltozott a közlekedés 10 fővárosi kerületben, valamint Budaörsön és Törökbálinton. A módosult buszhálózatot is zavartalanul sikerült bevezetni,  az utasok tájékozódását a BKK több száz, a főbb csomópontokban az utastájékoztatásban részt vevő munkatársai segítették. Kérjük, aki még nem ismerte meg az új felszíni hálózatot, útnak indulás előtt tájékozódjon!

2014. március 28-án, pénteken délelőtt Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István, Budapest főpolgármestere átadta az M4-es metrót. A hivatalos átadóünnepség után az utazóközönség is birtokba vette az új vonalat. Pénteken déltől a vasárnapi utolsó járatindulásig körülbelül félmillióan próbálták ki Budapest új, a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között közlekedő metróját, csodálták meg megállóként ki-kiszállva az állomásokat. Az érdeklődők nagy számára való tekintettel a hétvégén plusz szerelvényeket is forgalomba kellett állítanunk, valamint a járatok követését is sűrítettük, hogy az utasok felférhessenek az automata vezérlésű Alstom Metropolis szerelvényekre. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk az új vonallal kapcsolatban interneten, telefonon, vagy az állomásokon utastájékoztatást végző munkatársainkon keresztül.

Szombaton reggeltől – az új metró elindulásához kapcsolódva – a felszíni hálózaton is jelentős változásokat vezettünk be: Újpalota, Zugló, a Belváros, Józsefváros, Bel-Buda, Kelenföld, Gazdagrét, Őrmező, Kelenvölgy, Albertfalva, Budafok, Budatétény, Nagytétény, Budaörs és Törökbálint mintegy 40 autóbusz-, 5 villamos- és 3 trolibuszvonalán változott a járatok útvonala és/vagy menetrendje. Az új felszíni közlekedési hálózat a www.bkk.hu/m4 címen érhető el, ahol a már megismert interaktív térkép mellett – járatonként és városrészenként bontva – részletes szöveges magyarázatok és további térképek, rajzok segítik a tájékozódást. A kisebb-nagyobb közlekedési csomópontokban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 200 munkatársa nyújtott, illetve nyújt jelenleg is segítséget a megváltozott hálózaton történő eligazodásban, ennek köszönhetően zökkenőmentes volt az a régi és az új járatok közötti átállás.

A tegnapi nappal véget ért a díjmentes időszak az új vonalon, így hétfőtől már normál díjszabással lehet utazni az M4-es metrón. Amellett, hogy ma már sokan munkába mentek az új metróval, továbbra is nagy a vonal újdonságának köszönhető érdeklődés: délelőtti adatok szerint a vonal kihasználtsága 70 százalékos. A vonal véglegesnek tekinthető kihasználtsága csak hetek múlva lesz majd reálisan megállapítható, hiszen utasainknak is ki kell tapasztalniuk, hogy az új hálózaton melyik a legelőnyösebb útvonal számukra.

Bízunk abban, hogy utasaink hamar megszokják és megkedvelik az M4-es metrót, és a hozzá kapcsolódó új felszíni tömegközlekedési hálózat is minden kedves utasunk örömére és megelégedésére szolgál.