Idén 80 éves a fővárosi trolibusz-közlekedés, aminek emlékére december 14-15-én (szombat-vasárnap) ünnepi menet közlekedik Óbudán az első budapesti trolibusz útvonalán, amelyekre a helyszínen érkezési sorrendben lehet felszállni. Továbbá december 15-én egy 8 járműből álló ünnepi trolibusz konvoj is közlekedik, ami utasokat nem szállít, de az érdeklődők számára fotózási lehetőséget biztosítunk.
A jeles évforduló alkalmából december 14-15-én egy MAN NGE típusú trolibusz közlekedik önjáró üzemmódban az első fővárosi trolibusz útvonalán a Vörösvári út és az Óbudai temető megállók között az alábbi időpontokban. A jármű mindkét nap 12 járatot teljesít az alábbiak szerint:
Vörösvári út Óbudai temető
1. 10:00-10:15 2. 10:20-10:35
3. 10:45-11:00 4. 11:05-11:20
5. 11:30-11:45 6. 11:50-12:05
7. 12:15-12:30 8. 12:35-12:50
9. 13:00-13:15 10. 13:20-13:35
11. 13:45-14:00 12. 14:15-15:00*
*Az utolsó óbudai indulás az eredeti útvonal után a trolibusz garázsban fejeződik be.
A szombat-vasárnapi járatokra a helyszínen érkezési sorrendben lehet felszállni. Egy járaton összesen 16 fő utazhat.
Ünnepi konvoj
Az 1933-as trolibusz-közlekedés indulása alkalmából egy 8 járműből álló ünnepi trolibusz konvoj is közlekedik az alábbi útvonalon: Pongrácz telep–Gundel Károly körút–Arany János utca–Ajtósi Dürer sor–Kerepesi út–Keleti pu.–Örs vezér tere–Puskás Ferenc Stadion–Pongrácz telep.
A 8 tagú konvojt az alábbi járműtípusok alkotják: MAN (1 db), IK-435 (1 db), IK-280 (1 db), IK-412 (1 db), GST12-A (1 db), ZIU-9 (2 db), IK-260 (1 db).
A konvoj utasokat nem szállít, de az érdeklődők számára fotózási lehetőséget biztosítunk az alábbi helyeken és időpontokban:
- Városliget műjégpálya előtt még a megállóhelyet nem érintve 10:00-10:20
- Arany János utca végállomás 10:50-11:10
- Stadionok, Kerepesi út 11:50-12:10
- Örs vezér tere 13:00-13:20
Az óbudai trolibusz-közlekedés története röviden
1933-ban jelent meg Budapesten a trolibusz, új színfolttal bővítve ezzel az igénybe vehető közlekedési eszközök palettáját. Az első trolibusz vonal 1933. december 16-án - kísérleti jelleggel - kezdte meg működését, ekkor ugyanis a BSzKRt. az óbudai villamos vonal meghosszabbítása helyett trolibuszok üzembe helyezéséről döntött. A 2,7 km hosszúságú pálya az óbudai villamos Vörösvári úti végállomása és az Óbudai temető között teremtett kapcsolatot.