Nyolcvanéves a budapesti trolibusz! - Kiállítás nyílt a Közlekedési Múzeumban

A kiállítás megnyitóján Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója kiemelte, hogy a Főváros vezetése és a BKK számára egyaránt fontos a meglévő hálózat fenntartása, ésszerű bővítése és vonzerejének növelése. Ehhez elengedhetetlen a jelenlegi járműpark  csendes, környezetkímélő, önjáró trolibuszokkal való bővítése, ezért a meglévő járművek felújításán túl a BKK az európai uniós forrásokat is igénybe véve 24 vadonatúj trolibusz beszerzéséről döntött, amelyek 2014-ben állhatnak szolgálatba.

A BKK vezérigazgatója nyitóbeszédében azt is jelezte, hogy tervben van a jelenlegi trolihálózat kisebb bővítése, mely szerint a 77-es trolibusz vonalát meghosszabbítanák a Baross térig, a 74-es trolibusz végállomása pedig a Deák Ferenc térre kerülne. Ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy a technológia rohamos fejlődése következtében a trolik szerepét egyre inkább az elektromos buszok veszik át, ezért a jelenlegi felsővezeték-hálózat nagymértékű bővítése, új hálózat kiépítése már nem gazdaságos. A környezetbarát, zéró emissziós elektromos buszok a budai utcákon is vonzó közlekedési alternatívát jelentenek majd.

A Budapesti Közlekedési Központ – az I. kerületi önkormányzattal együttműködve – Budapest történetében először írt ki közbeszerzési eljárást elektromos buszokra, hogy fokozatosan lecserélhesse az évek óta megbízhatatlanul üzemelő Ikarus 405-ös midibuszokat. Ha a most kiírt tender eredményes lesz, várhatóan 2015-ben hét új, alacsonypadlós környezetkímélő korszerű midibusz áll forgalomba a Budai Várban.