A BKK arculata a legjobbak között

A Műcsarnokban adták át a Magyar Formatervezési és Design Management Díjakat. A pályamunkák közül oklevelet vehettek át a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) munkatársai is a közösségi közlekedés arculatának megújításában elért eredményeikért. A bírálóbizottság értékelése szerint a BKK Budapest egyik meghatározó arculatformáló erővel bíró grafikai kommunikációját viszi véghez. Társaságunk valóban kiemelt figyelmet fordít a vizuális kommunikációra. Büszkék vagyunk kollégáinkra, és arra, hogy a díjazottak közül egyedül a BKK az, amelynek arculatelemeit nem egy, a társaságtól független kreatív ügynökség, hanem saját kollégái készítették és készítik folyamatosan.

A Design Management Díjat ötödik alkalommal adták át az idei évben. A díjat 2009-ben alapította a Magyar Formatervezési Tanács, azóta honorálja olyan termelő, szolgáltatásokat nyújtó vállalatok, intézmények tevékenységét, amelyek szervesen építik be működésükbe a designt. Az alapító szakmai szervezet számára „nyilvánvaló, hogy Magyarországon kulcskérdés a design gyakorlati alkalmazása, gazdasági hasznosítása. A díj ezt a gondolatot szélesebb közönség előtt tette ismertté. Nemcsak a díjazottakat és a jelölteket erősítette meg munkájuk addigi értékeiben, de sokak számára igazolta, hogy a design nem csupán megszépített öltözék, hanem sokkal inkább szemlélet- és gondolkodásmód”. A Design Management Díjra idén ötven jelölt pályamű érkezett be, közülük választottak egy nyertest és három további, kitüntetéssel jutalmazott kiállítót. Utóbbiak egyike lett idén a BKK, amellyel kapcsolatban a szakmai szervezet megjegyezte: „a közösségi közlekedés designjának megújítása a világon mindenütt bonyolult feladat, mivel a járművek felhasználásában szinte mindenki érintett, és miközben sokan ragaszkodnak a megszokott régihez, mindenki elvárja az újat. Budapesten az elmúlt évek folyamán átalakult a közlekedés irányító szervezete, ezzel párhuzamosan komoly fejlesztések kezdődtek. A szerteágazó rendszerben az egységes designszemlélet következetes alkalmazása különösen fontos feladat. Az átalakuló információs rendszerek, új szolgáltatások és kommunikációs eszközök bevonása a BKK munkatársainak, Bukovics Zoltánnak, Gőbel Andrásnak, Dávid Gábornak, Solymosi Dánielnek, Varga Ildikónak a részvételével a design management folyamatos érvényesüléséről tanúskodik”. A BKK létrejötte óta teljesen megváltoztatta a közösségi közlekedés arculatát. A kitüntetéssel azonban nemcsak a formai megújulást díjazták, de annak menedzsmentjét és a gyakorlatba történt átültetését is. A közösségi közlekedés új, lendületes arculata intenzíven jelen van városszerte, mindenütt nyomot hagy, a felszín alatt, a felszínen és a járműveken – hiszen az utastájékoztatás jelképrendszerét is megújítottuk –, a médiában és a közösségi felületeken is. Természetesen számtalan feladat áll még előttünk, hiszen az utastájékoztatás számos felületén évtizedes lemaradásokat, frissítetlen térképeket és más tartalmakat kell frissíteni, a kor elvárásainak megfeleltetni és közérthetővé tenni a következő években.