Új korszak a budapesti taxizásban

Mi marad változatlan a taxizásban?

  • minden taxi gépkocsiban lesz lehetőség bankkártyás fizetésre,
  • a taxikban tilos lesz a dohányzás, amelyet az autó ablakán elhelyezett piktogram is jelez majd;
  • minden taxi rendelkezik működő klímaberendezéssel,
  • minden taxi októbertől márciusig téli gumival van felszerelve,
  • a gépkocsi motorja legalább Euro4-es besorolású, csökkentett értékű károsanyag-kibocsátás elérésére képes,
  • a gépkocsiban kötelező elhelyezni az utasok jogait tartalmazó magyar és angol nyelvű tájékoztatót.

A taxi gépkocsik egységes sárga színűek lesznek, a budapesti taxiflotta minden egyes járművének átmatricázását legkésőbb 2014. augusztus 31-ig kell elvégezni.

  • Továbbra is lesznek főleg telefonon és internetes elérhetőségeken keresztül fuvarszervezőktől rendelhető taxiszolgáltatókhoz tartozó és egyéni taxik.
  • Továbbra sem lehet kiállási díjat felszámolni telefonos rendelés esetén.

    Történelmi áttekintés

    A budapesti személytaxizás története az 1910-es években kezdődött, amikor Haltenberger Samu a Magyar Automobil Rt. Arad nevében megegyezett a fővárossal kétszáz bérautó forgalomba állításáról Budapesten. A Benz Automobil- és Motorgyár Rt. ugyanekkor további ötven autó üzemeltetésére kapott engedélyt, majd 1913 végén a két cég egyesült Budapesti Automobil Közlekedési Rt. néven. Az első taxitársaság nemcsak a szolgáltatást indította útnak, de a kor legmodernebb újításait és eszközeit is alkalmazta: Haltenberger 1915-ben például megvásárolta a hamburgi Drost Tivadar telefonrendszerét, amellyel negyven taxiállomást szereltek fel szerte Budapesten. Ilyen modern diszpécserközpont akkor még csak néhány európai nagyvárosban működött. Ma Budapesten 5700 taxi van forgalomban nap mint nap, amelyek jelentős részét 21 fuvarszervező cég közlekedteti.