Véget értek a belső beépítési és a rendszerépítési munkák, illetve lezárultak a rendszerintegrációs tesztek is az M4-es metró Bikás park állomásán - a majdani megállót a DBR Metró Projekt Igazgatósága átadta üzemeltetésre a BKV Zrt. részére. A tervek szerint még szeptemberben megkezdődik az átadás-átvételi eljárás az Újbuda-központ, a Szent Gellért tér, valamint a Rákóczi tér állomásokon is, illetve ezt követően valamennyi helyszínen. A jövő év márciusáig tartó folyamattal párhuzamosan zajlanak a használatbavétel engedélyezésének eljárásai annak érdekében, hogy az utasforgalmi próbaüzem elkezdődhessen a vállalt, 2014 tavaszi időpontban. A szerkezetépítési munkák befejezése óta számos olyan feladat várt a kivitelezőkre, amitől a földalatti betonlétesítmény valódi metróállomássá vált - kiszolgálva valamennyi közlekedési, üzemeltetési és biztonsági funkciót. Elkészültek a belsőépítészeti munkák, a falfelületek, a világító és díszmegvilágítást biztosító berendezések, a füstmentes lépcsőházak, valamint beépítette a belső beépítő vállalkozó a mozgólépcsőket, a lifteket, az állomásbútorokat, a padlóburkolatokat, az állomási vízködoltó, vízellátó és főszellőző berendezéseket, és az utastájékoztató rendszer tartóelemeit. A rendszerépítő kivitelező beüzemelte az állomási felügyeleti rendszert, az adatátviteli rendszert, az állomási diszpécser berendezéseket, valamennyi az áramellátási és hírközlési berendezést, illetve az elmúlt hetekben sikeresen zajlott le a megálló rendszerintegrációs tesztje is, azaz az épületgépészeti, tűzoltó, áramellátási és vontatási rendszerek teljes összehangolása. Az utolsó, M4-es vonalra szánt ALSTOM jármű is megérkezett Budapestre, és októberben megkezdődhet az ún. sötétüzemi próba, azaz a teljes vonal és rendszer tesztelése az új szerelvényekkel utasok nélkül annak érdekében, hogy a teljes vonal és a rendszer minden eleme megfelelően és biztonságosan üzemeljen. Ahogy arról korábban már tájékoztatást adtunk, a belső beépítési és a rendszerépítési munkák előrehaladása júliusban lehetővé tette, hogy az új szerelvények végigfussanak teljes vonalon Kelenföld vasútállomástól a Keleti pályaudvarig, azóta a járművek tesztelése a teljes vonalon zajlik. Ez az egyik legfontosabb feltétele volt annak, hogy a 2014 tavaszára tervezett műszaki átadás, azaz az utasforgalmi próbaüzem kezdete tartható legyen. Budapest, 2013. szeptember 26. Budapest Főváros Önkormányzata Budapesti Közlekedési Központ BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság
Befejeződött az M4-es metró első állomásának építése
2013.09.26. 09:25