Új burkolatot kaptak az évtizedek alatt elhasználódott útszakaszok

Két kerületben két fontos, összesen öt autóbuszjárat által használt, kifejezetten forgalmas útszakaszt újított fel nyár elején a Budapesti Közlekedési Központ a Fővárosi Önkormányzat közútkezelőjeként. A III. kerületi Szépvölgyi út és a VII. kerületi Verseny utca is rendkívül rossz állapotú, évtizedek alatt leromlott, mintegy tizenkétezer négyzetméternyi felületű burkolatát cserélte újra a BKK Közút.

A fővárosban számos olyan útszakasz van, amelyek kívül esnek a különféle nagyberuházások hatókörén és emiatt hosszú évek, évtizedek óta nem nyílt lehetőség ezek felújítására. A több évtizedes hiányosságok pótlását két útszakaszon a Budapesti Közlekedési Központ most elvégezte.

Szépvölgyi út

Június közepén fejeződött be a III. kerületi Szépvölgyi út Virág Benedek utca és Hármashatárhegy közötti szakaszának felújítása. A forgalmas turisztikai célpontnak számító Hármashatárhegyre vezető útszakaszt nem csak a helyben lakók, hanem a kirándulni vágyók, a barlangászok is használják – utóbbiak számára különleges kedvelt célpont a közeli Pálvölgyi Cseppkőbarlang, és megannyi kiránduló indul a 65-ös autóbusz végállomásától hosszabb-rövidebb túrára, sétára a budai hegyekben. Számukra is nagy változást jelent a Szépvölgyi út burkolatának teljes felújítása.

Szépvölgyi út – előtte, utána

A több mint egy hónapos munka során a BKK Közút szakemberei felmarták a régi burkolatot és a forgalom lehető legkisebb mértékű zavarása mellett az 1310 méter hosszú útszakaszon összesen 8242 m2-nyi útburkolatot építettek. Az új útfelület 4 centiméter vastag aszfalt kopóréteget kapott. A szegélyköveket 420 méter hosszúságú szakaszon kellett felújítani. A munkák során szintbe hozták a csatornafedlapokat és megújultak a csapadékelvezető víznyelők is. Az útfelület javításán túl felújítottuk a buszmegállókat, a buszfordulókat, a parkolókat és az út menti zöldfelületeket is. Az útfelújításból nem csak a gépkocsival vagy éppen kerékpárral, hanem a tömegközlekedést választók is profitálhatnak: a 65-ös autóbusz vonalán gyorsabb, kényelmesebb lett az utazás. A Szépvölgyi úton teljeskörű felújításra három évtizede nem került sor.

Verseny utca

A Keleti pályaudvar északi oldalán, a VII. kerület szélén húzódó, forgalmas, ám meglehetősen leromlott állapotú Verseny utcára az utóbbi időkben – különösen a Thököly út autóforgalom előli lezárása óta – rendkívül nagy terhelés jut. Budapest belső területei felől ebből az irányból közelíti meg számos gépkocsival közlekedő is a főváros nemzetközi vonatokat is fogadó pályaudvarát és az itt működő, hosszú ideig nyitva tartó postát, valamint általában a Thököly út belső szakaszán lévő úticélokat. Az útszakaszt egyébként a májustól júliusig forgalomba állított százötven új Mercedes-Benz Citaro autóbuszok is használják. A korszerű járművek az itt közlekedő 30-as, 30A és 230-as járatok vonalán szállítják utasainkat. Az útburkolat felújítása e járművek közlekedése miatt is halaszthatatlan volt.

Verseny utca – előtte-utána

Mindezeket figyelembe véve döntöttünk a kritikus állapotú Verseny utca felújításáról, amelyre a közelmúltban került sor. Június elején a BKK Közút szakemberei a Baross tér és a Dózsa György út közötti 432 méter hosszú szakaszon felszedték a korábbi nagykockakőből álló, több helyen aszfalttal vagy betonnal már korábban is javított, rendkívül leromlott állapotú, a közlekedő járművek épségét is veszélyeztető burkolatot. A munkák során összesen 4105 m2-nyi új, 4 centiméter vastagságú kopóréteggel rendelkező útburkolatot építettek. Az útfelújítás nyomán az erre közlekedő 20E, 30-as, 30A és 230-as autóbuszok forgalma is jelentősen felgyorsult, hiszen a járművek épségének megóvása érdekében a kritikus állapotú útszakaszon korábban csak rendkívül lassan közlekedhettek a buszok.

A Verseny utcában teljeskörű felújításra több évtizede nem került sor.

A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy lehetőségeihez mérten a rendkívül rossz állapotú budapesti útszakaszokat – a különböző nagyberuházások mellett – mielőbb felújítsa, és gondoskodjon a biztonságos és gyors közlekedés feltételeiről.