Új alacsonypadlós midibusz állt forgalomba Budapesten

A Rába alvázra épített, magyar gyártású alacsonypadlós midi autóbusz környezetbarát Euro5-ös Daimler motorral szerelt, a kerekesszékkel utazók számára pedig a térdeplőfunkcióval együtt a járművezető által működtethető, mechanikus rámpa segíti a ki- és beszállást. A midibusz teljesen légkondicionált. Télen a hagyományos radiátorok mellett az ajtóknál részleges padlófűtés, valamint tetőfűtés biztosítja a komfortos utazást.

Tarlós István főpolgármester határozott elvárása a BKK felé a buszpark megújítása, az elöregedett buszok folyamatos cseréje. Ennek megfelelően a BKK rövidesen a teljes budapesti elavult midibusz cseréje érdekében megindítja a szükséges eljárásokat.A Budapesti Közlekedési Központ egyik fő feladata a budapesti közösségi közlekedés színvonalának folyamatos fejlesztése, amelynek része a járműpark tervszerű megújítása is.  Az elmúlt időszakban az autóbuszflotta elöregedett tagjait először jó állapotú használt, majd az idén májustól 150 új, környezetbarát, korszerű szóló és csuklós kialakítású jármű váltotta fel a fővárosban, de a midi kialakítású autóbuszokat még mindig csupán az IK405-ös típus képviseli.  A 2011 nyarán nyert kedvező üzemeltetési tapasztalatokat követően a BKV ezért - a BKK-tól kapott megrendelés alapján - egy évre bérbe veszi a  korábban sikeresen tesztelt MolitusBus S91-est, a Molitus, a Rába és a Webasto-Hungária Kft. közös fejlesztésű midibuszát. Az autóbusz a budapesti buszflotta új színét viseli.

Budapest, 2013. június 1. Budapesti Közlekedési Központ