Év végéig 32 Van Hool busz újul meg

A napi használat természetes hatásai mellett a rongálások is nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a 2009-ben beszerzett, és Brüsszel városából való megérkezésük után  felújításon át nem esett csuklós autóbuszok mind külső, mind belső esztétikai állapota napjainkra kritikussá vált. Ez mára már a járművek utashasználati értékét is csökkentette. Ezért a BKV a BKK által biztosított beruházási forrásokból a 32 tagú flottát teljes külső-belső arculatjavítási rekonstrukciónak veti alá, olyan modern alkalmazások felhasználásával, amelyekkel védeni tudjuk a buszokat a rongálások hatásaitól. Tarlós István főpolgármester határozott elvárása a BKK-tól a budapesti buszflotta fejlesztése, ennek keretében érkezett először több mint 100 használt alacsonypadlós jármű, majd idén 150 új busz Budapestre, és ennek jegyében végezzük ezen felújítási munkákat is. A buszok a 23-as, a 36-os, az 54-es, az 55-ös, a 66-os, a 66E, a 68-as, a 84E, a 89E, a 94E, a 148-as és a 294E vonalakon közlekednek. A munkálatok során: az utastéri komor burkolati elemek világosabb színre váltanak, és graffititaszító anyaggal vonják be; az utastér megvilágításának fényereje növekszik, ezáltal még átláthatóbb lesz a teljes jármű; az ülések új burkolatot, új kárpitot kapnak; valamennyi üvegfelület graffiti- és karcmentesítve lesz, valamint védőfóliát is kapnak a felületek; a máig a különböző brüsszeli színeket viselő buszok színe egységesen a flottához illeszkedő égszínkék lesz; a korábban többször kifogásolt vészjelző nyomógombok új, a leszállásjelzőtől jobban elkülönített helyre kerülnek, és lekopott kapaszkodókat is újraszínezzük; az ajtók működése – a téli és nyári üzemeltetésnek megfelelően – automatikus üzemmódra lesz visszaállítva; az elektronikus utastájékoztató berendezések kitisztítva, szükség esetén kijavítva kerülnek vissza helyükre. A munkálatokról ide kattintva tekinthető meg a Facebook-galériánk. Így néztek ki a Van Hool buszok régi festéssel: