Az M3-as metróvonal járműparkjának és infrastruktúrájának teljes megújítása csak európai uniós források bevonásával, a 2014-ben kezdődő hét éves uniós finanszírozási időszakban kezdődhet el, ugyanakkor a vonal megbízható és biztonságos működtetése érdekében a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV már az idén megkezdte a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét, valamint folytatja a metrószerelvények biztonságosabbá tételét a független műszaki tanúsító cég által előírtaknak megfelelően. A sínekkel kapcsolatos munkálatok az éjszakai üzemszünetekben a tervek szerint zajlanak, a kritikus szakaszokat a BKV szakemberei folyamatosan ellenőrzik. Egy magát bennfentes szakembernek feltüntető, de névtelenségbe burkolózó levélíróra hivatkozva a Metróért Egyesület azonban hamis állításokat terjeszt az interneten és a sajtóban, mely alkalmas lehet az utasok megfélemlítésére is. Kérjük a sajtó munkatársait, hogy a névtelen leveleket kezeljék kellő fenntartással.
A levél legsúlyosabb állítása szerint a használt síneken hajszálrepedések találhatók. Ez az állítás azonban nem lehet igaz, mivel a BKV ezidáig csak új sínszálakat vásárolt, összesen 3000 méter hosszban, további 12000 méter ugyancsak új állapotú sínszál beszerzése pedig másfél hónap múlva esedékes. A használt sínek vásárlásával kapcsolatban még folynak a tárgyalások a MÁV-val, valótlan tehát az az információ, miszerint a használt síneken bárki hajszálrepedéseket találhatott volna. A síncserét saját kapacitásából végzi el a BKV, s a munkavégzés során természetesen elsőbbséget élvez a veszélyesebbnek ítélt hibahelyek kezelése. Ahol indokolt, ott a rögzítőelemeket is cserélni fogjuk.
Korábban is azt állítottuk, hogy az Alstom-szerelvények teljes körű beüzemelését követően az M2-es metróvonalról felszabaduló metrókocsik közül 20-at átirányítunk az M3-as vonalra. Ettől a tervtől azóta sem tértünk el, ezért a névtelen levélíró ezzel kapcsolatos felvetése sem állja meg a helyét.
A valótlan információkat terjesztő levél ok nélkül kelthet pánikot az utazóközönségben, rontva egyúttal a metróvonalat üzemeltető társaság és a város hírnevét is. Az üzemeltető, azaz a BKV valamennyi munkatársának munkaköri kötelessége, hogy az esetleges, vélt problémákra felhívja munkatársai, felettesei figyelmét, ugyanakkor kijelentéseiért a felelősséget is vállalnia kell, ezért a BKK és a BKV egyaránt elhatárolódik a sajtóban vagy az interneten megjelenő, név nélküli, állítólagos munkavállalói nyilatkozatoktól.
Az M3-as metróvonal – úgy is, mint az ország egyik legnagyobb forgalmú vasútvonala – vasútbiztonsági szempontból is kiemelt jelentőséggel bír, épp ezért a Főváros vezetése, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV mindent megtesz annak érdekében, hogy biztonságos üzemeltetése a tervezett felújításig is fenntartható legyen. Szakembereink együttesen végzik a metróvonal és a járműpark teljes felújításának előkészítését, hogy az uniós források rendelkezésre állása esetén minél hamarabb megkezdődhessen a tényleges rekonstrukció.
Budapest, 2013. április 15.
Budapesti Közlekedési Központ BKV Zrt.