A jelenkor igényeinek megfelelő teherbírás kialakítása érdekében cserélni kell a Széchenyi lánchíd pályalemezét, el kell végezni a korrodált acélszerkezetek javítását és korrózióvédelmét, a nem megfelelően működő hídsarukat ki kell javítani, illetve a láncszerkezet szorulásait meg kell szűntetni – állapította meg az a célvizsgálat, amely 2011 szeptemberében a híd állapotának és teherbírásának felmérésére készült. Az időszerű felújítás tervezésére ajánlati felhívást tett közzé a Budapesti Közlekedési Központ.
A híd városközponti elhelyezkedése, egyedülálló környezete indokolja a gyalogos- és közösségi közlekedés előnyben részesítését, jobb kiszolgálását, ezért a felújítás tervezésekor e szempontok kerülnek előtérbe a híd adottságaihoz igazított járműforgalom biztonságos fenntartása mellett.
A Lánchíd felújításához kapcsolódva kerül sor a Várhegyi alagút felújítására is, amely során a teljes gépészeti rendszer, az alagút szigetelése és útburkolata is javításra kerül. A felújítások tervezése során a Clark Ádám tér forgalomtechnikai kialakításának felülvizsgálatára is sor kerül.
Az ajánlati felhívás eredményhirdetése 2013. június 3-án lesz, a nyertesnek a felújítási terveket 2014-ben kell leszállítania, és forrás biztosításáról szóló döntést követően ezután kezdődhetnek el a 2-3 éven át tartó kivitelezési munkák.
Budapest, 2013. április 18.
Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala Budapesti Közlekedési Központ