Budapest XXII. kerület Városház téri fejlesztés

Tájékoztató hirdetmény – meghívó A XXII. kerület legfontosabb terének, a leromlott állapotú Városház térnek és környékének a rendezése régóta húzódó feladat. A BKK-nál folyamatban lévő, új, 100%-ban alacsonypadlós villamosjárművek beszerzését célzó projekt II. ütemének előkészítése keretében lehetőség nyílt Budafok, Városház tér villamos végállomás térségének rendezésére, a végállomás átépítésére. A fejlesztést az indokolja, hogy az M4-es metróvonal átadása után már két villamosvonal végállomása lenne itt, melyekkel a Deák Ferenc térre és a Széll Kálmán téren keresztül Hűvösvölgybe lehet majd átszállás nélkül eljutni. A Városház téri villamos végállomás átépítésével biztosítható az esélyegyenlőség, valamint lehetővé válik a jövőben itt közlekedő szerelvények fordítása. A fejlesztés illeszkedik „A budai fonódó villamosközlekedés megteremtése”, megvalósulás alatt lévő projekthez, melynek célja, hogy a jelenleg széttagolt budai villamosvonalak ismét egységes hálózatot alkossanak, új átszállásmentes kapcsolatok jöjjenek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. Ezzel párhuzamosan a kerület Integrált Városfejlesztési Stratégiájához, Kerületfejlesztési koncepciójához igazodva megtörténik a Kossuth Lajos utca felújítása, valamint a Mária Terézia utca kétirányúsítása is. A fejlesztéshez szükséges egyesített engedélyezési és kiviteli tervek elkészíttetése a Fővárosi Közgyűlés 2733/2012. (XII.12.) döntése alapján a BKK feladata, amihez fejlesztési megállapodás keretében forrást is biztosított a Főváros. A kivitelezéshez szükséges forrás a Főváros 2014-es és 2015-ös költségvetési tervében szerepel. A BKK és a XXII. kerületi Önkormányzat elképzeléseit egy előzetes terven keresztül mutatjuk be, mely ide kattintva megtekinthető. A tervek szerint a villamos végállomás átépülése mellett a Mária Terézia utca kétirányúvá válna, így lehetővé válik a Kossuth Lajos utca felújítása és forgalomcsillapítása. A forgalomcsillapítást váltakozóan egyirányú útszakaszokkal, új burkolat kialakításával, továbbá szélesebb gyalogosfelületek létrehozásával kívánjuk megvalósítani, ami lehetővé teszi az átmenő forgalom megszüntetését. Emellett a jelenlegi, egyes pontjain mindössze 0,65 m széles Városház téri autóbuszmegálló-peron is kiszélesedik, illeszkedve az utasok igényeihez, kényelmesebbé téve az autóbuszokra történő le- és felszállást. A tervezett felújítás által az érintett térség méltóvá válik arra, hogy vonzó, attraktív, kerületközponti funkciókat lásson el és látványában a kor városépítészeti követelményeinek megfelelően megújuljon, ezáltal felértékelje Budafok nagy múltú, értékes belvárosi területét. A kivitelezéshez szükséges tervek 2014 februárjára készülhetnek el, majd a hatósági engedélyek megszerzése után 2014 IV. negyedévében kezdődhet a kivitelezés és 2015-ben fejeződhet be a fejlesztés. A bemutatott terv egy előzetes terv, a kidolgozandó változat műszaki diszpozíciójának véglegesítése előtt kikérjük a kerületi lakosság, a vállalkozók, a civil szervezetek, és minden érintett véleményét a tervezett kialakítással kapcsolatban. Véleményüket 2013. május 6-án éjfélig küldhetik meg emailben a varoshazterbkk.hu, vagy postán a 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 19-21. címre. A tervekkel kapcsolatosan a XXII. kerületi Városháza dísztermében 2013. május 2-án 17 órától a BKK és Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzatának közös rendezésében lakossági fórumot tartunk, melyre minden érdeklődőt szeretettel várunk. Tisztelettel: Budapesti Közlekedési Központ és Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata