Tavasszal folytatódnak a Margit hídhoz kapcsolódó építési munkálatok

A Margit híd felújításához kapcsolódóan hamarosan új, közvetlen kapcsolatot biztosító gyalogátkelőhelyet létesítünk a Jászai Mari téren a 2-es és a 4-6-os villamosok megállója, valamint a Pozsonyi út között. A zebra kialakításával egyidejűleg a nagy gyalogos aluljárót lezárjuk. A margitszigeti villamosmegállók peronkorlátját is kicseréljük a hatósági biztonsági előírásokhoz igazodva, a szárnyhídhoz kapcsolódó margitszigeti lehajtó szakaszon pedig az útpályával együtt a támfalak is megújulnak. A munkálatok során a Margit híd pillérszobrait is restauráljuk.

A Margit híd felújításának korábbi műszaki tartalma hiányos volt, emiatt Tarlós István főpolgármester hivatalba lépését követően a BKK átvilágította a projekt műszaki tartalmát. Az akkor született döntéseknek megfelelően számos kiegészítő, a korábbi beruházásból kimaradt munka elvégzése vált szükségessé, melyet a Főváros közlekedésszervezőjeként a BKK idén tavasztól kezdődően végez el.

Munkálatok a Jászai Mari téren és a margitszigeti villamosmegállóknál

Régi hiányt pótolunk itt az új zebrával, ami a trolik és a villamosok közti átszállást segíti majd.A Jászai Mari téri munkák várhatóan 2013. március 29-én, a Nagykörút alatti nagy aluljáró lezárásával kezdődnek el, és előreláthatólag 2013 júliusára készülnek el. A peronra és a körúti járdákra vezető lépcsőket elfalazzuk, a helyükön pedig akadálymentes felszíni gyalogátkelőhelyet létesítünk. A gyalogosforgalom felszínre terelésével nem csak a gyalogosok, de a babakocsijukat toló kismamák, a kerekesszékkel közlekedők, vagy épp a kerékpárosok is kényelmesebben kelhetnek át a Szent István körút két oldala között. A zebrával javulnak az átszállási kapcsolatok a 2-es, a 4-es és 6-os villamosok, illetve a 75-ös és 76-os trolibuszok között. A zebra nem csökkenti a körút közúti kapacitását, mivel az átbocsátóképessége nem lesz kisebb a többi csomópontnál. A munkavégzés ideje alatt a gyalogosok a villamosperon Nyugati pályaudvar felé eső részén található zebrát használhatják.

A forgalombiztonság növelése érdekében a margitszigeti villamosmegállónál a jelenleginél magasabb korlátokat helyezünk el. A magasabb korlátokra a megállóban várakozók – különösen a kiskorúak – már nem tudnak felülni, így várhatóan nem kerülnek balesetveszélyes közelségbe a hátuk mögött közlekedő villamosokhoz.A forgalombiztonság növelése érdekében a margitszigeti villamosmegállónál a jelenleginél magasabb korlátokat helyezünk el. A magasabb korlátokra a megállóban várakozók – különösen a kiskorúak – már nem tudnak felülni, így  várhatóan nem kerülnek balesetveszélyes közelségbe a hátuk mögött közlekedő villamosokhoz. A csere hatósági előírás miatt is indokolt. A peronkorlátok cseréje idején az arra közlekedőknek számolniuk kell a villamosmegálló peronjának szűkülésével és a szerelést végző munkások, gépek jelenlétével.

A margitszigeti lehajtó szakaszon végzett munkálatok

A méltó műemléki környezet kialakítása érdekében a projektből kimaradt margitszigeti lehajtóúton a támfalak és az útpálya is megújul egészen az Atlétikai Centrumig. A pesti oldal felé eső régi, omladozó támfalat szerkezetileg megerősítjük, új kőburkolatot kap. A támfalak tetejére ugyancsak új, díszes korlátok készülnek.A méltó műemléki környezet kialakítása érdekében a projektből kimaradt margitszigeti lehajtóúton a támfalak és az útpálya is megújul egészen az Atlétikai Centrumig. A pesti oldal felé eső régi, omladozó támfalat szerkezetileg megerősítjük, új kőburkolatot kap. A támfalak tetejére ugyancsak új, díszes korlátok készülnek. A kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás jelenleg még zajlik, a munkák 2013 második félévében kezdődnek.

A Margit híd pillérszobrainak restaurálása

A 4. mederpillér déli oldali részén, a Duna-parti világörökségi terület északi határán lévő szobor a II. világháború során megsemmisült, és azóta sem lett helyreállítva. A meglévő szobrokat ugyan többször felújították, de teljes restaurálásuk sosem történt meg. A Margit híd műemléki helyreállításaként, a még hátra lévő munkák között ezért restauráljuk a pillérszobrokat, és pótoljuk a 4. pillér déli oldaláról hiányzó szobrot is, hogy a híd ismét régi fényében tündökölhessen.A 4. mederpillér déli oldali részén, a Duna-parti világörökségi terület északi határán  lévő szobor a II. világháború során megsemmisült, és azóta sem lett helyreállítva. A meglévő szobrokat ugyan többször felújították, de teljes restaurálásuk sosem történt meg. A Margit híd műemléki helyreállításaként, a még hátra lévő munkák között ezért restauráljuk a pillérszobrokat, és pótoljuk a 4. pillér déli oldaláról hiányzó szobrot is, hogy a híd ismét régi fényében tündökölhessen. A munkák elvégzésére irányuló közbeszerzési eljárás jelenleg tart, a munkák kezdéséről tájékoztatást fogunk adni.

A fenti beavatkozások a Fővárosi Önkormányzat költségvetési forrásaiból valósulnak meg, a Budapesti Közlekedési Központ beruházásában.

A Budapesti Közlekedési Központ kéri és köszöni a környéken közlekedők türelmét a munkák idején.

Budapest, 2013. március 28.

Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala

Budapesti Közlekedési Központ