Március 26-án, jelentős médiaérdeklődés mellett mutatták be azt a MAN Lion’s City A37-es típusú földgázhajtású autóbuszt, amit a BKK egy hónapos tesztüzemben próbálhat ki. A 12 méteres alacsonypadlós autóbusz a 15-ös busz vonalán fog a Boráros tér és a Lehel tér között közlekedni április végétől, kifejezetten tesztjelleggel. A jármű magyarországi bemutatóján Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elmondta, hogy bár sok szakmai tanulmány született arról, hogy a gázüzemű autóbuszok olcsóbban és hatékonyabban működtethetőek, azonban budapesti érdemi tapasztalatok jelenleg nincsenek. Így a fővárosi közösségi közlekedés szempontjából különösen hasznos lehet a mostani próbaüzemeltetés. Bálint Norbert a Főgáz CNG Kft. ügyvezető igazgatója szerint a mostani tesztnek éppen az a legfőbb célja, hogy a jövőben ne katalógusadatokra kelljen támaszkodni az esetleges beszerzések során.
A gázüzemű jármű körülbelül egy hónapig tartó fővárosi tesztje egy belvárosi vonalon, jelentős igénybevétel mellett történik majd, így a budapestiek széles köre fog találkozni ezzel az autóbusszal. A BKK a korábbiakhoz hasonlóan, a mostani tartós teszt idején is várja az utasok tapasztalatait, visszajelzését. A próba után részletes értékelés készül, így meglesznek az első tapasztalatok arról, hogy valóban olyan jó-e a gázüzemű buszok fogyasztása, mint ahogy azt a korábbi adatok mutatták. Mivel a BKV telephelyei jelenleg még nincsenek felkészítve földgázzal történő üzemanyag feltöltésre, így a tankolásokat a MOL Kőbányai úton kiépített CNG töltő állomásán lehet kivitelezni.
A BKK már a korábbi tendereiben is megengedte azt, hogy gázüzemű gépjárművekkel induljanak a pályázók. Így volt ez azon a tenderen is, aminek köszönhetően májustól fokozatosan 150 új busz áll forgalomba. Bár azok a járművek korszerű dízelüzemű autóbuszok lesznek, a tenderen nem csak megengedték, hanem többletpontot is adtak a környezetbarát hajtásrendszerű járműveknek , így a gázbuszoknak is. Ennek ellenére a pályázaton nem érkezett ilyen ajánlat, éppen ezért a BKK szeretné azt megnézni, hogy valójában mit is mutatnak a számok, a most szerezhető üzemeltetési tapasztalatok – nyilatkozta Vitézy Dávid.
A BKK vezérigazgatója elmondta, hogy annak az új városüzemeltetési modellnek, ami Tarlós István főpolgármester hivatalba lépése után elkezdődött, az volt a lényege hogy a fővárosi cégek ne csak létezzenek egymás mellett, hanem működjenek is együtt. Ennek az egyik eredménye az, hogy a BKK és a Főgáz között most egy a korábbiakhoz képest sokkal intenzívebb együttműködés kezdődött. A gázüzemű autóbuszok működtetésének az önmagában várható előnyein túl tehát járulékos előnye, hogy a főváros cégei megfelelően tudnak egymásra támaszkodva működni a jövőben.
A buszok tesztelésében nem csak a BKK és a BKV, hanem a Volánbusz is részt vesz. Kameniczky Ákos a Volánbusz forgalmi és kereskedelmi vezérigazgató-helyettese jelezte, hogy a CNG üzemeltetésű buszt március végétől egy hónapig az elővárosi közlekedésben, a Budapest – Maglód – Gyömrő viszonylaton fogják kipróbálni. Széll Tamás, a MAN Kft. vevőszolgálati és szervizigazgatója a technológia előnyeire hívta fel a figyelmet. A mostantól két hónapig próbára bocsátott környezetbarát hajtásrendszerű autóbusz a többi járműhöz képest alacsonyabb hanghatással üzemel, s a belvárosi környezetben előnyösen befolyásolja a levegő tisztaságát.