Már gyártják a 2013 májusától Budapesten közlekedő Mercedes Citaro autóbuszokat

A Mercedes magyar képviseletét végző EvoBus Hungária Kft., a Budapesti Közlekedési Központ és a VT Transman a mai napon hivatalosan is bemutatta a budapestieknek a Szent István Bazilika előtti karácsonyi vásáron is kiállított új Mercedes Citaro busztípust. A jármű annak a típuscsaládnak a tagja, amelyből 2013 májusától összesen 150 darab áll majd forgalomba a fővárosban. A BKK-nak szigorú elvárásai vannak a gyártó és az üzemeltető felé, és komoly szankciórendszer nyújt biztosítékot arra, hogy a legmodernebb igényeknek megfelelő járművekkel a fővárosi utazóközönség az elvárt minőségű szolgáltatást kaphassa meg - mondta el Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója az eseményen.

Uray Dóra, az EvoBus Hungária; Ingo Fröhlich a Mercedes-Benz; Vitézy Dávid a BKK; és Dósa Mátyás a VT-Transman (balról jobbra) képviseletében tartott sajtótájékoztatót (fotó: Halász Péter)A korszerű, alacsonypadlós – és egyébként a szakmai zsűri által 2013-as év busza címmel kitüntetett – Mercedes-Benz Citaro 2 típusú járművek az új buszüzemeltetési modell keretében állnak forgalomba 2013 májusától a fővárosban. A beszerzésnek köszönhetően megszűnhet a súlyos járműhiány Budapest autóbusz-közlekedésében, és hét év után először állnak forgalomba új buszok. A 2013 májusától ütemezetten, három hónap alatt forgalomba álló 150 új autóbusszal Budapest tömegközlekedésének évtizedes lemaradását csökkenti a Főváros és a BKK. A VT-Transman a 150 jármű kiadására vonatkozó feladatát 159 új járművel teljesíti majd.

MB Citaro bemutatóbusz a Bazilika előtt (fotó: Nyitrai Dávid)Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója a bemutatón elmondta: a megrendelés nagy siker a Mercedes számára, nemcsak azért mert hozzájárulhatnak a budapesti tömegközlekedés korszerűsítéséhez, de egyben bizonyítékul is szolgál arra, hogy autóbuszaik környezetkímélőek, megbízhatóak és kiváló minőséget képviselnek. A Daimler Buses idén novemberben kezdte meg a 159 autóbusz (80 csuklós és 79 szóló) gyártását, és annak érdekében, hogy a szállítás az előírt határidővel teljesíthető legyen, az autóbuszok az EvoBus mannheimi és neu-ulmi üzemében egyaránt készülnek. Az első buszok a járművezetői oktatás megkezdése érdekében 2013 márciusában érkeznek Budapestre.

Uray Dóra, az EvoBus Hungária; Vitézy Dávid a BKK; és Dósa Mátyás a VT-Transman (balról jobbra) képviseletében tartott sajtótájékoztatót (fotó: Halász Péter)Uray Dóra, a Mercedes-Benz autóbusz értékesítési vezetője az autóbusz műszaki paramétereivel kapcsolatban elmondta: a tenderkiírásnak megfelelően a fővárosba érkező Citaro szóló modellek három-, míg a csuklós modellek négyajtós kivitelben érkeznek Budapestre. A magyar igényeknek megfelelően nemcsak erős légkondicionáló berendezés, de számos nyitható ablak is segíti majd a jármű szellőzését. Az autóbuszokban biztonsági okokból belül és kívül is kamerákat szerelnek majd fel, az utastájékoztatást a szóló buszokban egy darab, a csuklósokban három darab TFT-monitor segíti majd.

Uray Dóra, az EvoBus Hungária és Vitézy Dávid a BKK (balról jobbra) képviseletében tartott sajtótájékoztatót (fotó: Halász Péter)Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója kiemelte: Budapestnek szüksége van új buszokra, és a ma közlekedő 25-26 éves buszokat nagyon is ideje van „nyugdíjba küldeni”, azokat modern, alacsonypadlós, környezetbarát járművekre cserélni. A BKK-nak szigorú elvárásai vannak mind az üzemeltető VT Transman, mind a gyártó Mercedes felé. Hozzátette: az üzemeltető minden egyes kimaradt járatért kötbérezésre számíthat, és komoly szankciórendszer áll a BKK rendelkezésére, amivel garantálható, hogy az utasok a lehető legjobb minőséget kapják. A Citarók a fővárosi vonalhálózaton elosztva – többségében az Észak-Pestről, Óbudáról induló viszonylatokon, így egyebek mellett a 7-es buszcsalád vagy az 5-ös autóbusz vonalán – fokozatosan állnak majd forgalomba: 50 darab 2013. május 1-jén, 50 darab 2013. június 1-jén, majd az utolsó 50 pedig 2013. július 1-jén.

Dósa Mátyás, az autóbuszokat 2013 májusától üzemeltető VT Transman ügyvezető igazgatója biztosította az utasokat arról, hogy járműveik műszaki meghibásodás miatt elenyésző mennyiségben állnak majd csak ki a forgalomból – a 2011-es adat 0,3% –, ezért biztosak abban, hogy az elvárt szolgáltatást nyújtják majd ezzel a jó minőségű eszközparkkal.

A kiállított busz – amelynek kialakítása még nem egyezik meg a jövőre érkező járművekkel, azonban így is segít képet alkotni az új járművekről – a karácsonyi vásár végéig tekinthető meg a Szent István Bazilika mellett.

Az új budapesti Mercedes-Benz-buszok (plakát)

Az új budapesti Mercedes-Benz-buszok (plakát)