Bővíti a BKK a jegyvásárlási lehetőségeket: a jelentősebb pénztárak hosszabb nyitva tartással üzemelnek augusztustól
2012.07.31. 18:14
Meghosszabbítjuk a jegy- és bérletpénztárak nyitva tartási idejét 2012. augusztus 1-jétől, illetve ezzel párhuzamosan szünetmentessé is tesszük a pénztárak működését a metróállomásokon. Az átfogó fejlesztések keretében mindezek mellett megkezdtük az előkészítő munkát a jegyautomata-hálózat fejlesztése és viszonteladói partnereink pénzkezelésének biztonságosabbá tétele érdekében, illetve tervezzük az elsőajtós felszállási rend és a járműfedélzeti jegyváltási lehetőségek további bővítését is. A BKK gazdaságosabb működést, és magasabb szolgáltatási színvonalat remél az intézkedésektől. A BKK 2012. május 1-jétől vette át a BKV-tól a jegy- és bérletértékesítéssel, illetve az ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat. A feladat átvétele után azonnal megkezdtük a folyamatok átvilágítását, az első hónapban felülvizsgáltuk a viszonteladók működését, pénzügyi garanciákat vezettünk be az ismertté vált visszaélések miatt. Bevezettük az első ajtós felszállási rendet az éjszakai járatokon, és a rendszert további vonalakra kiterjesztjük a közeljövőben. Az elmúlt két hónapban átalakítottuk a jegyellenőrzés rendszerét, szigorítottuk a HÉV-ek budapesti szakaszain a jegyellenőrzést, illetve felülvizsgáltuk a jegyellenőrök munkarendjét, annak érdekében, hogy a kisebb forgalmú járatainkon is gyakrabban kerüljön sor jegyellenőrzésre. Augusztus 1-től utasaink jobb kiszolgálása érdekében újabb változásokat vezetünk be, ezúttal a pénztáraink működési rendjében. Pénztáraink nyitva tartása A csomópontokon, végállomásokon, nagy forgalmú állomásokon található pénztáraink zöme eddig reggel 6-tól este 20 óráig tartott nyitva. Utasaink kiszolgálásának javítása érdekében ezeknél a pénztáraknál a napi nyitva tartási időt másfél órával meghosszabbítjuk, így a pénztáraik este 21 óra 30 percig tartanak majd nyitva. A nyitva tartási időt azoknál a pénztáraknál is meghosszabbítjuk - jellemzően 45 perccel -, amelyek főként a külső városrészekben, HÉV-vonalak mentén, rövidebb időben, csak napközben tartanak nyitva. A BKK változtat a pénztárak eddigi működési rendjén is: a metróállomásokon a pénztárak működését a nyitva tartási időn belül szünetmentessé tesszük, azaz a pénztárosoknak a jogszabályok alapján járó 20 perces munkaközi szünet idejére leváltó személyzetet biztosítunk, így megszűnik az a bosszantó gyakorlat, hogy a pénztárak, vagy egyes pénztár-ablakok a csúcsidő kellős közepén bezártak 20 percre. Ily módon a jövőben nem fordul majd elő, hogy a pénztárosok étkezési szünetében a jegykiadási kapacitás leszűkül és ebből fakadóan hosszú sorok alakulnak ki. Pénztáraink új nyitva tartási rendjéről utasaink a pénztárablakoknál, a BKK és a BKV honlapján részletesen is tájékozódhatnak. BKK bérletpénztárak nagyobb térképen való megjelenítése Jegyautomaták A pénztárak nyitva tartási rendjének felülvizsgálata mellett megkezdtük a tender előkészítését a jegyautomata-hálózat fejlesztése és a legelavultabb jegyautomaták cseréje érdekében. A mintegy 250 darab automatánk zöme 20 év körüli, a jelenlegi technikai követelményeknek egyáltalán nem felelnek meg, nincsenek távfelügyeleti rendszerbe kötve, és könnyen megrongálhatók, üzemképtelenné tehetők, illetéktelenek számára könnyű a bedobott, vagy a visszajáró pénz útját megakasztani. Ezért új, korszerű jegyautomaták beszerzését és telepítését tűztük ki célul, melyek a jelenlegi papírjegyek kiadását megbízhatóan képesek végezni, majd a későbbiekben könnyen átállíthatóak az elektronikus jegyrendszer követelményeinek megfelelően is. Jelenleg a műszaki tervezés részleteit végezzük, és bízunk benne, hogy még az ősszel megjelenhet a közbeszerzési kiírás, melynek eredményeként megoldhatjuk a régi, sajnálatosan elhanyagolt, elavult automaták örökségét. A cserék lebonyolításáig a meglévő automatákat rendszeres (1-3 naponkénti) ellenőrzéssel és karbantartással igyekszünk üzemkész állapotban tartani, a legrosszabb, leggyakrabban megrongáltakat pedig leszereljük. Amennyiben utasaink hibás jegyautomatát találnak, kérjük, hogy ennek tényét az automatán lévő telefonszámon, vagy a BKK Ügyfélszolgálatának [email protected] e-mail címén jelentsék be, hogy a hibát mielőbb kijavíthassuk! Köszönjük! Budapest, 2012. július 31. Budapesti Közlekedési Központ Kapcsolódó anyagok: