Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Átadta kedden az Alstom az új metrószerelvényt Budapestnek

Az Alstom hivatalosan is átadta az első metrószerelvényt Budapest Főváros Önkormányzatának. A jelenleg futó orosz szerelvényeket leváltó új Metropolis jármű kulcsát Patrick Kron, a francia Alstom Csoport elnök-vezérigazgatója adta át Tarlós István főpolgármesternek a Puskás Ferenc Stadion metróállomáson. A gyártó a Budapesttel tavaly kötött megállapodásban rögzített határidőn belül szerezte meg a végleges típusengedélyt a 22 darab, 5 kocsiból álló, 100 méter hosszú, légkondicionált metrószerelvényre, így a járművek ez év szeptember elején már forgalomba állhatnak a 2-es metró vonalán.

Az Alstom metrószerelvény kulcsaiA szerelvények fékrendszerén végrehajtott módosításokat, illetve az átfogó - 35.000 kilométeres - tesztelést követően az Alstom 2012. július 1-én szerezte meg a végleges típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól, ami alapján most hivatalosan is - a megállapodásban rögzített határidőn belül - átadhatta első járművét Budapest Főváros Önkormányzatának.

Az Alstom metrószerelvénye a Deák Ferenc térenA Metropolis összesen 1023 utast tud majd szállítani és 209 ülőhellyel rendelkezik, minden kocsijának mindkét oldalán 4-4 széles ajtó teszi lehetővé az utasok gyorsabb ki- és beszállását. A 70 km/órás sebességre képes szerelvények egyterűek, azaz az utasok végigsétálhatnak az elejétől a végéig az 1,5 méter széles átjárókon, kényelmüket pedig a beépített légkondicionáló és a legmodernebb utastájékoztató rendszer szolgálja majd.

Az Alstom metrószerelvénye a Deák Ferenc térenAz új budapesti metrószerelvényeket Franciaországban tervezték, hajtásrendszerük Magyarországon készült, a kocsiszekrények gyártása és a szerelvények összeszerelése az Alstom Transport lengyelországi - Katowicében található - központjában történt. A gyártásához használt alapanyagok a tervezéskor figyelembe vett környezetvédelmi szempontoknak köszönhetően 98%-ban újrahasznosíthatók, mindemellett a szerelvény fékezéskor áramot táplál vissza a hálózatba, ily módon üzemeltetéséhez kevesebb áram szükséges.

Budapest, 2012. július 10.

Budapesti Közlekedési Központ