A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Családháló.hu közös sajtótájékoztató keretében babakocsis szülőkkel együtt „tesztelte” a frissen felújított Margit hidat. Bár az akadálymentesítésre rendelkezésre álló keret igen szűkös, de a BKK mindenképpen szeretné azokon a helyszíneken felhasználnia forrásokat, ahol a legtöbbet tud segíteni a gyalogosan közlekedő babakocsisoknak és kerekesszékeseknek.
Regéczy-Nagy Andrea, a Családháló.hu szóvivője, egyben babakocsis kismama, saját tapasztalatairól beszélve azt mondta: örül a járdák melletti magas korlátoknak, így biztonságosabban sétálhatnak át a kicsikkel a hídon a Margitszigetre. Ugyancsak üdvözölte a szigeti bejárónál az aluljáró megszüntetését, hiszen a babakocsikkal már nem kell lépcsőzniük és a jelzőlámpás gyalogátkelőhely segítségével sokkal könnyebben megközelíthetővé vált a Margitsziget és a 4-6-os villamosmegálló is.
„A mai tesztnek az volt a lényege, hogy bejárjuk a Margit hidat, megnézzük azokat a pontokat, ahol akadálymentesítettünk, megtudjuk, hogy jól használhatók-e a babakocsival közlekedő kismamák számára” – mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. Hozzátette: még egy beavatkozás van hátra, a Jászai Mari téren, ahol a villamosmegálló Buda felőli oldalán is még az idén létesül egy gyalogátkelő, így az Újlipótváros és a 2-es villamos felől is könnyedén, aluljárózás és lépcsőzés nélkül, akadálymentesen elérhető lesz a nagykörúti villamos és így a Margitsziget is.
Számos más, hasonló beavatkozásra is szükség van még Budapesten, ennek érdekében indult el a Gyalogosbarát kampány is, amelynek keretében a www.mindenkigyalogos.hu weblapon gyűjtik a gyalogosátkelőkkel kapcsolatos észrevételeket, amelyek alapján a BKK felülvizsgálja a problémás helyeket és áttekinti, hogy hol, milyen beavatkozásra lenne szükség. Budapest jelentős lemaradásban van az akadálymentesítés terén, hiszen az 1970-es évek óta számos csomópont átépítésekor csak az autósok igényeit vették figyelembe. Az akkoriban épített aluljárókat akadálymentesíteni nem egyszerű, a kerekesszékesek számára is megfelelő rámpákat építeni nem könnyű feladat. Sokkal egyszerűbb és biztonságosabb a felszínen átvezetni a gyalogosforgalmat. Erre jó példa a Blaha Lujza tér, ahol a nem a metróhoz igyekvők számára már most is lehetőségként adott az aluljáró kikerülése a villamosmegállónál létesített zebrákkal.
Vitézy Dávid kiemelte: azt a meglehetősen szűkös forrást, amely e célra a BKK rendelkezésére áll, szeretnék azokon a helyszíneken felhasználni, ahol a legtöbbet tudnak segíteni a gyalogszerrel babakocsival vagy kerekesszékkel közlekedőknek. A BKK a Családhálón keresztül és közvetlenül is vár minden építő, hasznos észrevételt.