A közterület-felügyelővel kiegészült csapatok 100 ezer ellenőrzésre vetítve:
- 23%-kal több bliccelő utast szűrtek ki,
- 242%-kal több helyszíni pótdíjat szedtek be,
- 91%-kal több bliccelő utast pótdíjaztak utólagosan hivatalos okmány vagy rendőrségi adatlekérés alapján,
- 99%-kal kevesebb utast pótdíjaztak bemondás alapján fölvett adatok alapján,
- 94%-kal kevesebb utas távozott intézkedés nélkül,
- a bliccelő utasok mintegy 61%-a önként együttműködik az ellenőrökkel, 40%-uk teszik szükségessé közterület-felügyelők bevonását
A Fővárosi Közterület-felügyelet a BKK-val együttműködve már végzett ilyen ellenőrzéseket 2011 folyamán és ezek eredményesnek bizonyultak. Az év folyamán összesen 97,18 millió forintnyi bírságot szedtek be a szabálytalankodóktól. Az év első hónapjaiban az összes ellenőrzött teherautó 61%-a rendelkezett behajtási engedéllyel, ez ellenőrzések nyomán 72%-ra növekedett az őszi hónapokra. A Fővárosi Közterület-felügyelet és a BKK ezért fontosnak látja, hogy 2012-ben is folytatódjanak a hasonló ellenőrzések, amely az együttműködés és a Főváros anyagi támogatása révén megvalósulhat.
Emlékezetes, hogy mivel nem bizonyult elég hatékonynak a jelenleg érvényben lévő rendszer, ezért 2011 decemberében a szakmai és civil szervezetekkel folytatott széles körű egyeztetések után új rendelet megalkotása mellett döntött a Fővárosi Önkormányzat. Januártól bevezetésre került a teljes körű online ügyintézési rendszer , amellyel hatékonyabbá és gyorsabbá válik az ügyintézés, valamint megszűnik a korszerűtlenné vált, papíralapú behajtási hozzájárulás. A díjszabás kialakítása amellett, hogy illeszkedik a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló 13/2010. (X. 5.) NFM rendeletben meghatározott díjakhoz, az online ügyintézést részesíti előnyben. Az elektronikus nyilvántartási rendszerbe kerülő gépjárművek után egyszer, az első alkalommal kell az igénylőknek megfizetni az adatfeldolgozás, tárolás és archiválás költségét. A papíron benyújtott kérelmek elbírálásáért 2 napon belüli ügyintézés esetén nettó 3000 Ft sürgősségi díjat kell fizetni, míg az online rendszerben pluszköltség nélkül is csak 2 nap az átfutási idő.