Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Meghozta a várt eredményt a BKK buszsáv-projektje: csökkent a 81-es trolibuszok menetideje

2011 egyik sikeres projektje volt Zuglóban a Szentmihályi úti buszsáv, melynek révén jelentősen gyorsult a naponta 14 ezer utast szállító 81-es trolibusz közlekedése. Az elkészült új trolibuszsáv igénybe vételével az itt közlekedők gyorsabban érhetik el az Örs vezér terét és így a 2-es metrót.

 

 

A Szentmihályi úti trolibuszsávA projekt főbb, elért eredményei:

  • Új, továbbra is sűrű követést biztosító menetrend 2012 januárjától,
  • 27 helyett 24 perces fordulóidő délután: 3 perces csökkenés,
  • A fejlesztésnek köszönhetően eggyel kevesebb járművel biztosítható – változatlan sűrűség mellett – a szolgáltatás (9 helyett 8),
  • Évi 3,5 millió Ft üzemeltetési megtakarítás a BKV számára, egyidejűleg a szolgáltatási színvonal emelkedése a menetidő csökkenésével,
  • A tömegközlekedés előnyben részesítésével nem csak a buszok, trolibuszok, villamosok versenyképességét javítjuk, hanem a BKV működési költségeit is csökkentjük, így a hasonló fejlesztések a jövőben is folytatódni fognak.

A vonalon a használtan beszerzett MAN trolibuszok is felbukkannak majdA Budapesti Közlekedési Központ dolgozik a trolibusz járműpark megújításán is. Ennek érdekében 15 darab használt, MAN típusú alacsonypadlós trolit vásároltunk, melyek budapesti közlekedésre való átalakítása jelenleg is folyamatban van. Az újonnan beszerzett járművekkel előreláthatólag minden trolibuszvonalon – így a 81-esen is – megteremtjük az akadálymentes közlekedés lehetőségét.

A projekt előzményei:
A projekt keretében a XIV. Szentmihályi u. 20-22. sz. előtti gyalogátkelőhelytől az Ond vezér útig 200 m hosszon önálló tömegközlekedési sáv létesült a trolibuszok részére a jelenlegi útpálya szélesítésével. Így a HÉV-átjárónál kialakuló torlódások idején is zavartalanul közlekedhetnek a 81-es trolibuszok a Füredi út felől az Ond vezér útja felé. Ehhez kapcsolódóan megvalósult a trolibusz felsővezeték-korrekciója is. A gyalogátkelőhelyeken az átkelés biztonságosabb lett, mert egyúttal középső járdaszigetek is létesültek. A beruházás során fokozott figyelmet fordítottunk a környezetvédelmi szempontokra is, így fakivágásra nem került sor. Az útpálya szélesítése mellett a régi útpálya is felújításra került. A kivitelezési munkákat a Magyar Aszfalt Kft. végezte.

Trolibusz a Szentmihályi úti buszsávbanA fejlesztés közvetlenül javította a Zugló lakótelepi övezetében élők közlekedési lehetőségeit, könnyebbé tette az Örs vezér tere és így a 2-es metró megközelíthetőségét.

„A budapesti közösségi közlekedés fejlesztése – a Szentmihályi úton buszsáv kialakítása útpálya szélesítéssel” projekt (KMOP-2008-2.3.1/B-08-2009-0010) több mint 178 millió Ft összköltséggel megvalósult beruházás – amelyből 160 millió forint EU támogatás – közvetlen célja, hogy az utasok igényeit magasabb színvonalú kiszolgálással elégítse ki. Fontos cél volt a közösségi közlekedés versenyképességének javítása az egyéni közlekedéssel szemben. A projekt keretében megvalósult fejlesztés révén lehetővé vált a tényleges menetidő csökkenése a reggeli és délutáni csúcsidőszakokban. Ezáltal napi 14 ezer utas számára vált ismét megbízható alternatívává a közösségi közlekedés.