Hat új közterületi, elektromos autókat töltő berendezést adott át Budapesten az ELMŰ-ÉMÁSZ csoport az E-Mobility Network tagjaival közösen, a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ támogatásával.
Illés Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium környezetügyért felelős államtitkára az átadás alkalmából rendezett sajtótájékoztatón elmondta, hogy a kormánynak megvan a „zöld elkötelezettsége”, azonban arra nincs elegendő forrása, hogy a flottáját elektromos autókra cserélje. Emellett az ország vezetése minden olyan fejlesztést támogat, amely bővíti az elektromos autózást, mivel úgy látja, ez lehet az egyik leghatékonyabb közlekedési megoldás egyéni szinten is. Az államtitkár hangsúlyozta: annak ellenére, hogy gazdasági világválság van, a környezetvédelmet nem lehet hátrébb sorolni. Nem lehet elkülöníteni a gazdaságtól, hiszen ha a nincs tiszta ivóvíz és környezet, az a gazdaság hátráltatója lesz a jövőben. Fontosnak tartotta megemlíteni azt is, hogy a gazdasági és a környezetvédelmi érdekeket össze kell kapcsolni. A környezetvédelmi politikának pedig arra kell irányulnia, hogy a különböző érdekeket összefogja, s a közös célokat megvalósítsa.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója beszédében megemlítette, hogy támogatják az elektromos autózást, mert nagyon fontos, hogy a közlekedés okozta szennyezést mérsékelni tudják a fővárosban. Vitézy hangsúlyozta: a BKK nemcsak a tömegközlekedésre koncentrál, hanem arra is, hogy milyen a levegő tisztasága, mennyi időt töltenek az emberek feleslegesen az autókban, milyen az emberek egészsége, illetve arra is, hogy milyen a gazdasági-környezeti versenyképessége a fővárosnak. Úgy vélte, hogy az elektromos autózásnak nagy jövője van Budapesten és Európa fővárosaiban, de a magyar fővárosban még elenyésző mennyiségű ilyen autó van. Hozzátette, világszerte dilemma, hogy az elektromos autó a jövő megoldása-e, vagy csak az eszköztár egyik eleme.
Vitézy Dávid kifejtette: a három fő gondot az általános forráshiány, a helyhiány, ezen belül az, hogy miképpen használják az értékes közterületeket, illetve a levegő szennyezettsége jelenti. Kiemelte: az elektromos autózás csak ez utóbbira ad választ, s ezért bár a BKK támogatja az elektromos autózást, nem akar olyan illúziót kelteni, hogy ez megold minden közlekedési gondot, hiszen a torlódásokat nem mérsékli. Hozzátette, a BKK a hat helyszínt (Szent István Bazilikánál, Oktogonnál, Clark Ádám térnél, Istenhegyi úton, Fő utcánál, Margitszigetnél) biztosítja ingyenesen a töltőállomásokhoz.
Vitézy Dávid kitért arra is, hogy a főváros nyitott az elektromos autóbuszokra is, azonban hangsúlyozta: az ipar még nem képes még nagy sorozatban gyártani ilyen járműveket. Azonban ha a fejlesztés során erre lehetőség nyílik, akkor a budapestiek is nagy mennyiségben találkozhatnak elektromos meghajtású autóbuszokkal.
Marie-Theres Thiell, az ELMŰ-ÉMÁSZ elnöke elmondta, az oszlopok megnyitása az egyik első lépés az elektromobilitás megteremtéséhez. Kifejtette, egy autó 100-150 kilométert megy egy töltéssel, s az akkumulátora három-négy óra alatt tölthető fel. A nyugat-európai tapasztalatokról szólva elmondta, az elektromos autók ott használhatják a buszsávot, s több országban állami támogatást is adnak e-autó vásárlásához. A kutak felállítását az E-Mobility Network csoport tagjai, azaz az ELMŰ-ÉMÁSZ, az ABB, az Észak-Budai Zrt., a Geometria, a Kábel Team, a Magyar Autóklub és a Tonic támogatták. Egy töltőoszlop felállítása mintegy ötzer euróba, mintegy másfélmillió forintba kerül, amelynek kiépítését a partnerek részben vagy teljes egészében finanszírozták. A kútoszlopok használata, tehát az autók töltése ingyenes. Az országban közterületen összesen körülbelül húsz elektromos kútoszlop van, ebből Budapesten hét oszlopnál töltődhetnek fel az elektromos autók.