A 2008-ban a Fővárosi Közgyűlés által elhatározott beruházás eredményeként a Budaörsi úton 2011. május 30-án kialakított buszsávot Tarlós István főpolgármester rendelkezésére 2011. június 2-án délelőtt ideiglenesen megszüntettük. A beruházás előkészítése nem a BKK hatáskörébe tartozott, bár annak céljaival egyetértettünk és máig egyetértünk, az első napok tapasztalatai alapján a projekt komplex szemléletű átdolgozása elkerülhetetlennek látszott. A BKK a beruházás kivitelezési szakaszában csatlakozott be a projektbe, ezt követően számos hiányosságot azonosítottunk a beruházás kommunikációja, majd egyes kapcsolódó intézkedések (pl.: Egér út lámpahangolása, az autópálya buszsávjának meghosszabbítása, a beruházás részleges átadása a régi Budaörsi úti buszsáv előtt, stb.) hiánya terén. A buszsáv megszüntetéséről szóló döntés nem végleges, most a projekt átdolgozására, a 2008-ban elmulasztott forgalmi szimulációk elvégzésére kerül sor. A műszaki tartalomról szóló végső döntést nem szeretnénk elkapkodni, mivel az uniós forrásból megvalósuló projekt lényegi elemének elhagyása azt jelentené, hogy a főváros kb. százmillió forint visszafizetésére kényszerülne.
Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója sajtótájékoztatójukon mindemellett bejelentették: a KRESZ módosítására tesznek javaslatot a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak. Eszerint azok a személygépkocsik, amelyben legalább hárman ülnek, használhatnák az erre kijelölt kisebb forgalmú buszsávokat, illetve a buszsávok használatának időbeli korlátozására is lehetősége nyílna a Fővárosnak ott, ahol ez indokolt. Így például helyreállítása esetén a Budaörsi úti buszsávban vasárnap délután az autósok is közlekedhetnének.
A projekt átdolgozásáról tájékoztatást fogunk adni, a régi Budaörsi úti buszsáv kivitelezése azonban folytatódik, mivel az útszélesítéssel valósul meg és kizárólag a buszok előnyben részesítését szolgálja, hátrányt más közlekedőnek nem okoz.
A három vagy több utast szállító autók előnyben részesítéséről szóló javaslat alapját képező, az Amerikai Egyesült Államokban működő rendszerről angol nyelven itt olvasható további információ: http://en.wikipedia.org/wiki/High-occupancy_vehicle_lane