A továbbiakban sor kerül a Ferenciek terén a metrókijárattal bíró aluljáró kibővítésére, akadálymentesítésére, új üzletek kialakítására. A második ütem célja továbbra is a Belváros autós forgalmának csillapítása. Ezt szolgálja az is, hogy a 7-es buszcsalád forgalma a Kossuth Lajos utca közepére kerül, így biztosított lesz a tömegközlekedés elsőbbsége. A járdaszigetekhez mindenütt zebrák létesülnek, így könnyebben közlekedhetnek a kerekes székesek, a babakocsit toló anyukák, a lépcsőt már csak nehezen bíró idős emberek.
A tervek kerékpárútról is szólnak, tehát Budapest új főutcája hosszú távon gyalogosbarát, kerékpáros haladást pártoló, zöld parkokkal tarkított, kellemes belvárosi közlekedést eredményez. „A hídfőterek és a reprezentatív kaputérség projekteknél elsősorban turisztikai megtérülést remélek – mondta Rogán Antal. – A forgalomcsillapítással javítjuk a belváros levegőjét, a felújított, parkosított közterületeket igazán birtokba vehetik a sétáló turisták vagy a kisgyerekes családok. A belváros északi és déli részének ilyetén összekötése már nagy adóssága volt a várostervezésnek.
A Budapest Szíve projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásában, az Új Széchenyi-terv keretében, integrált városfejlesztés céljából valósul meg. A Budapest Szíve program előző ciklusbeli örökségét műszaki előkészítetlenség, az EU-s támogatás lehívásában jelentkező egyeztetési hiányosságok, elszámolási gondok jellemezték, ezeken azóta sikerült úrrá lenni - hangzott el. Forrás: budapest.hu
Tovább dobog Budapest Szíve: megújul a Ferenciek tere
2011.04.20. 16:42
A továbbiakban sor kerül a Ferenciek terén a metrókijárattal bíró aluljáró kibővítésére, akadálymentesítésére, új üzletek kialakítására. A második ütem célja továbbra is a Belváros autós forgalmának csillapítása. Ezt szolgálja az is, hogy a 7-es buszcsalád forgalma a Kossuth Lajos utca közepére kerül, így biztosított lesz a tömegközlekedés elsőbbsége. A járdaszigetekhez mindenütt zebrák létesülnek, így könnyebben közlekedhetnek a kerekes székesek, a babakocsit toló anyukák, a lépcsőt már csak nehezen bíró idős emberek.
A tervek kerékpárútról is szólnak, tehát Budapest új főutcája hosszú távon gyalogosbarát, kerékpáros haladást pártoló, zöld parkokkal tarkított, kellemes belvárosi közlekedést eredményez. „A hídfőterek és a reprezentatív kaputérség projekteknél elsősorban turisztikai megtérülést remélek – mondta Rogán Antal. – A forgalomcsillapítással javítjuk a belváros levegőjét, a felújított, parkosított közterületeket igazán birtokba vehetik a sétáló turisták vagy a kisgyerekes családok. A belváros északi és déli részének ilyetén összekötése már nagy adóssága volt a várostervezésnek.
A Budapest Szíve projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásában, az Új Széchenyi-terv keretében, integrált városfejlesztés céljából valósul meg. A Budapest Szíve program előző ciklusbeli örökségét műszaki előkészítetlenség, az EU-s támogatás lehívásában jelentkező egyeztetési hiányosságok, elszámolási gondok jellemezték, ezeken azóta sikerült úrrá lenni - hangzott el. Forrás: budapest.hu


