Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Az M1 Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítésének és meghosszabbításának megvalósíthatósági tanulmánya, valamint a BKK előkészítési projektjeihez kapcsolódó forgalmi modell készítése

Az Európai Unió támogatásával

USZT logo

 

Fő kedvezményezett: BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Projekt címe: Az M1 Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítésének és meghosszabbításának megvalósíthatósági tanulmánya, valamint a BKK előkészítési projektjeihez kapcsolódó forgalmi modell készítése
Fejlesztés tárgya: Infrastruktúra fejlesztés
Támogatási összege: 675.873.158 Ft
A BKK támogatási összege konzorciumi tagként: 675.873.158 Ft
Támogatás mértéke: 100%
A projekt tényleges befejezési dátuma: 2015. december 31.
A projekt azonosítószáma: KÖZOP-5.5.0-09-11-2011-0025

 

A projekt bemutatása

Az elkészült megvalósíthatósági tanulmány a Kisföldalatti jelenlegi vonala és járműállománya korszerűsítésének, valamint a vonal észak-keleti meghosszabbításának lehetőségét vizsgálja az alábbiak szerint:

  • a meglévő állomások akadálymentesítése, műemléki környezetbe illeszkedő liftek létesítése;
  • a Hungária körútnál új megálló indokoltsága, kialakítása az 1-es villamoshoz. A közvetlen átszállási lehetőség hatása az M1 kihasználtságára, az új megálló műszaki megvalósíthatósága és üzemeltetési hatása;
  • komplex műszaki és pénzügyi vizsgálat a teljes járműcserére;
  • a férőhely-kapacitásnövelés lehetősége, a jelenlegi követési idő csökkentése, automata üzem bevezetése, a várható kapacitásnövekedés vizsgálata;
  • a járműállomány cseréje, az infrastrukturális létesítmények (pálya, áramellátás, biztosítóberendezés, járműtelep) korszerűsítése;
  • a vonalhosszabbítás lehetősége, szükségessége, javaslat a megállókiosztásra, végállomásra;
  • indokoltság vizsgálata: a XIV. vagy a XIII. kerületben (a Futár utcai lakótelep térségében) létesüljön-e a végállomás. A meghosszabbítás hatása a környék közösségi közlekedési hálózatára és Rákosrendező rehabilitációjára;
  • a Mexikói útnál lévő P+R parkoló bővítése, forgalmi hatása, új P+R parkolók kialakítása a vonal mentén.

A projekt eredménye:

  • az előkészítés keretében tanulmányterv és megvalósíthatósági tanulmány elkészítése;
  • forgalmi modell készítése, amely alkalmas a fővárosban és agglomerációjában nem fővárosi beruházásban készülő projektek hatásának vizsgálatára is a projektek közötti összhang biztosításához;
  • a modell a folyamatosan gyűjtött adatokból évente – vagy az egyes eredmények, hatások elemzését és értékelését követően azonnal – frissíthető;
  • a közúti és a közösségi közlekedési adatok alapján lehetséges a modell rendszeres kalibrálása, melyet időközönként nagyobb léptékű vizsgálat követhet;
  • a FUTÁR-projekt megvalósulását követően a modellt összekapcsoljuk mind a közúti, mind a közösségi közlekedési forgalomirányítási rendszerekkel.