Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

A Budai fonódó villamosközlekedés megteremtése c. projekt átdolgozásához szükséges terveztetési feladatok

Az Európai Unió támogatásával

USZT logo

 

Fő kedvezményezett: BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Projekt címe: A Budai fonódó villamosközlekedés megteremtése c. projekt átdolgozásához szükséges terveztetési feladatok
Fejlesztés tárgya: Infrastruktúra tervezési feladatok
Támogatási összege: 264.935.516 Ft
A BKK támogatási összege konzorciumi tagként: 264.935.516 Ft
Támogatás mértéke: 100%
A projekt tényleges befejezési dátuma: 2015. szeptember 30.
A projekt azonosítószáma: KÖZOP-5.4.0-09-11-2011-0001

 

A projekt bemutatása

A Budai fonódó villamoshálózat létrehozása c. projekt támogatási szerződését 2009. április 16-án kötötték meg, azonban az engedélyezési eljárás elhúzódása miatt a megvalósítás nem kezdődhetett meg. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzata és Budapest Főváros Önkormányzata között 2011. május 10-én létrejött megállapodás alapján további vizsgálatok váltak szükségessé a Bem rakparti ág vonatkozásában, valamint a Frankel Leó utca és a Bécsi út belső szakaszának rekonstrukciója is bekerült a kivitelezési projektbe. A II. kerületi Önkormányzat által vitatott Bem rakparti ágról a FŐMTERV Zrt. megbízásából a BME Út és Vasútépítési Tanszéke szakértői véleményt készített, továbbá a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szintén megvizsgáltatta az említett elem szükségességét a Közlekedéstudományi Intézettel. Mindkét vizsgálatnak az lett az eredménye, hogy a Bem rakparti ág hálózati szempontból szükséges, azonban megvalósításához további vizsgálatok elvégzését tartották szükségesnek. A kompromisszumos javaslat alapján a megvalósítás két projektre vált szét: az első projekt keretében megvalósult a Széll Kálmán téri ág, valamint a 17-es villamos vonalának felújítása, míg a második projekt keretében valósult meg a már említett Bem rakparti ág megépítése. Összesen három Támogatási Szerződés megkötésére került sor: egy előkészítési támogatási szerződést, és két külön kivitelezési támogatási szerződést írtak alá. Az előkészítés keretében a projekt korábbi megvalósíthatósági tanulmányának, valamint költség-haszon elemzésének módosítása is megtörtént. A Széll Kálmán téri ág tekintetében ez alapján elkészülhetett az egyesített engedélyezési, kiviteli és tenderterv, a Bem rakparti ág esetében ezek a tervek a további vizsgálatok elvégzését követően készülhettek el. A Bem rakparti ág esetén a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, a Fővárosi Önkormányzat és a II. kerületi Önkormányzat által elfogadott kompromisszumos javaslatnak megfelelően további vizsgálatok váltak szükségessé, az előkészítés tartalmazta ezen vizsgálatok elvégzését is, továbbá a Bem rakparti ág esetén szükséges környezeti hatásvizsgálat is a projekt része volt. A projekt tartalmazta továbbá a Bécsi út külső szakaszán, a Vörösvári út és Aranyvölgy vasútállomás közötti villamosvonal megvalósíthatósági tanulmányának elkészítését is.