Fő kedvezményezett: BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: A 2-es villamosvonal komplex felújításának előkészítése
Fejlesztés tárgya: Infrastruktúra fejlesztés
Támogatási összege: 154.821.053 Ft
A BKK támogatási összege konzorciumi tagként: 154.821.053 Ft
Támogatás mértéke: 100%
A projekt tényleges befejezési dátuma: 2015. december 31.
A projekt azonosítószáma: KÖZOP-5.5.0-09-11-2013-0001
A projekt bemutatása
A projekt keretén belül részletes megvalósíthatósági tanulmány készül a 2-es villamosvonal komplex felújításához, valamint az 51-es vonallal való összekötéséhez a Haller utcánál. Ezenkívül tanulmányterv készül az alábbiakra:
- az Eötvös tér és a Március 15. tér között lévő viadukt teljes statikai vizsgálatára, a vágánytengely-távolság megnövelésére;
- a Boráros téren a 4-6-os és a 2-es villamos megállóhelyei közti akadálymentesítés megteremtésére;
- a Gubacsi úti összekötés kedvezőbb menetidő és forgalmi környezet miatti megteremtésének lehetőségére, a Kvassay-áttörés használatával.
Az előkészítési projekt keretében az infrastruktúrális fejlesztések előkészítése történik meg az alábbi részfeladatok elkészítésével:
- az érintett megállóhelyi és végállomási peronok hosszának megnövelése, teljes akadálymentesítése;
- a vonal mindkét mai végállomása alkalmatlan a későbbi beszerzésű, 36 méter hosszúságú villamosok fogadására a meglévő infrastrukturális adottságok miatt, ezért átépítésük szükséges;
- a Balassi Bálint utcai vonalszakaszon a villamospálya állapota leromlott, a villamosok a közúti forgalommal együtt haladnak. A villamospálya felújítása szükséges;
- a Kossuth Lajos tér–Széchenyi István tér közötti szakaszon a vágánytengely-távolságot a szabványos, 3,2 méteres távolságra kell megnövelni;
- a Kossuth Lajos tér átépítése egy másik projekt keretében történik meg, melyhez alkalmazkodni kell;
- a Széchenyi István tér átépítése, a köztéri és zöldfelületi fejlesztés szintén egy másik projektben történik, melyet figyelembe kell venni;
- a Lánchíd pesti hídfője alatti aluljáró szűk keresztmetszete miatti átépítésének előkészítése;
- a vonal műszakilag legkritikusabb szakasza az Eötvös tér és a Március 15. tér közötti viadukt, amelynek elengedhetetlen a teljes statikai vizsgálata;
- az Erzsébet híd és a Szabadság híd közötti szakaszon a villamospálya felújítása;
- szükséges a Haller utca–Soroksári út csomópont áttervezésére és a villamosvonalak közötti, északi irányú vágánykapcsolat megteremtése.