Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

A 2-es villamosvonal komplex felújításának előkészítése

Az Európai Unió támogatásával

USZT logo

 

Fő kedvezményezett: BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Projekt címe: A 2-es villamosvonal komplex felújításának előkészítése
Fejlesztés tárgya: Infrastruktúra fejlesztés
Támogatási összege: 154.821.053 Ft
A BKK támogatási összege konzorciumi tagként: 154.821.053 Ft
Támogatás mértéke: 100%
A projekt tényleges befejezési dátuma: 2015. december 31.
A projekt azonosítószáma: KÖZOP-5.5.0-09-11-2013-0001

 

A projekt bemutatása

A projekt keretén belül részletes megvalósíthatósági tanulmány készül a 2-es villamosvonal komplex felújításához, valamint az 51-es vonallal való összekötéséhez a Haller utcánál. Ezenkívül tanulmányterv készül az alábbiakra:

  • az Eötvös tér és a Március 15. tér között lévő viadukt teljes statikai vizsgálatára, a vágánytengely-távolság megnövelésére;
  • a Boráros téren a 4-6-os és a 2-es villamos megállóhelyei közti akadálymentesítés megteremtésére;
  • a Gubacsi úti összekötés kedvezőbb menetidő és forgalmi környezet miatti megteremtésének lehetőségére, a Kvassay-áttörés használatával.

Az előkészítési projekt keretében az infrastruktúrális fejlesztések előkészítése történik meg az alábbi részfeladatok elkészítésével:

  • az érintett megállóhelyi és végállomási peronok hosszának megnövelése, teljes akadálymentesítése;
  • a vonal mindkét mai végállomása alkalmatlan a későbbi beszerzésű, 36 méter hosszúságú villamosok fogadására a meglévő infrastrukturális adottságok miatt, ezért átépítésük szükséges;
  • a Balassi Bálint utcai vonalszakaszon a villamospálya állapota leromlott, a villamosok a közúti forgalommal együtt haladnak. A villamospálya felújítása szükséges;
  • a Kossuth Lajos tér–Széchenyi István tér közötti szakaszon a vágánytengely-távolságot a szabványos, 3,2 méteres távolságra kell megnövelni;
  • a Kossuth Lajos tér átépítése egy másik projekt keretében történik meg, melyhez alkalmazkodni kell;
  • a Széchenyi István tér átépítése, a köztéri és zöldfelületi fejlesztés szintén egy másik projektben történik, melyet figyelembe kell venni;
  • a Lánchíd pesti hídfője alatti aluljáró szűk keresztmetszete miatti átépítésének előkészítése;
  • a vonal műszakilag legkritikusabb szakasza az Eötvös tér és a Március 15. tér közötti viadukt, amelynek elengedhetetlen a teljes statikai vizsgálata;
  • az Erzsébet híd és a Szabadság híd közötti szakaszon a villamospálya felújítása;
  • szükséges a Haller utca–Soroksári út csomópont áttervezésére és a villamosvonalak közötti, északi irányú vágánykapcsolat megteremtése.