A budapesti Duna-hidak felújítását a Széchenyi lánchíddal folytatjuk. A híd közúti pályalemezét teljesen elbontjuk és újjáépítjük, a megmaradó acélszerkezeteket pedig – ahol szükséges – javítjuk és korrózióvédelemmel látjuk el, valamint felújítjuk a műemlék gyalogoskorlátokat. Megújulnak a híd kevésbé szem előtt lévő, ám annál fontosabb elemei: a hídsaruk, a dilatációs elemek, a kezelőjárdák és a budai oldali szellőzőfelépítmények is. Megújul a budai és a pesti lánclehorgonyzó kamrák szigetelése, és megépül ezek árvízi védekezési rendszere is. A Duna-medret szükség szerinti rendezzük, a hajózási jelzéseket aktív radar kiépítésével korszerűsítjük és átépítjük. Kiszélesítjük a hídfőkben lévő gyalogos-aluljárókat, átépítjük a hídfők lépcsőit, felújítjuk a hídfők helyiségeit, és gondoskodunk azok hasznosításáról. Szakszerűen restauráltatjuk a kőoroszlánokat, a kőcímereket, a kőfeliratokat és a kőfelületeket. A II. világháborús újjáépítéskor a pesti oldal kőoroszlánjainak talapzatán nem állították helyre gróf Széchenyi István és báró Sina György bronzcímerét, most – a megmaradt budai címerek mintájára – erre is sor kerül.
Műemlékvédelmi egyetértéssel a jelenleg egyágú közvilágítási kandeláberek helyett – korhű képek alapján – gondosan rekonstruált háromágú kandeláberek lesznek a láncszerkezeteken. A hídon gazdaságos és környezetbarát LED-es közvilágítást építünk ki, a díszkivilágítás képes lesz egyedi színeket is megjeleníteni a nemzeti, fővárosi ünnepek alkalmával. A pesti rakparton lévő zászlótartó bástyákat szintén felújítják. A híd forgalmi rendje változik: gyalogos-átkelőhelyet alakítunk ki a pesti hídfő északi és déli járdája között.
A projekt része mind a budai, mind a pesti oldalon az úgynevezett lánclefedő dobok visszaépítése. A mederpillérek körüli külső kezelőjárdák elbontása után látni lehet az eddig eltakart díszítőelemeket. Kiváltják és átcsoportosítják a hídon lévő közműveket. A hídi járdákban lévő közműaknákat kisebb méretben, a hídszerkezethez illeszkedő alakban építjük újjá.
A Lánchíd számokban
A híd háromnyílású, kőpilléres merevítőtartós függőhíd. Hossza 380,02 méter, teljes szélessége 14,5 méter. A merevítőtartók közötti kocsipályaszegélyek közötti szélessége 6,45 méter, a konzolokon lévő járda 2,17 méter széles. A többi szélességet a járdák és az út között elhelyezkedő, a hídszerkezetet merevítő tartók foglalják el.