A Görgey Artúr utca a főváros egyik legrégebben felújított utcája volt, amelynek a burkolatát még 1957-ben cserélték, a meglévő villamospálya 1975-ben épült. Az út rossz állapota miatt a személyautók is évekig a vágányokra kényszerültek. A nagypaneles villamospálya is olyan mértékben leromlott, hogy a 12-es és a 14-es villamos csak csökkentett sebességgel haladhatott, ráadásul a kiépített megállók hiányában az utasoknak a járműről az úttestre kellett leszállniuk. A villamosok közlekedéséhez szükséges felsővezeték-hálózat, az azokat tartó oszlopok és az áramellátási rendszer szintén rekonstrukcióra szorult, ahogy a járda sem volt megfelelő állapotú, illetve a zöldfelületek is rendezetlenül vegetáltak.
A felújítás miatt a Görgey Artúr utcában a forgalmi rend több ütemben módosult. Ennek részleteiről a www.bkk.hu/gorgey oldalon olvashatnak.
Akadálymentesített, szebb és biztonságosabb útvonal
A beruházás keretében új, bazaltbeton burkolatú villamospálya épült, amelyen a személyautók is közlekedhetnek. Az út mellett aszfaltozott kerékpársávokat alakítottak ki. Az úttest két oldalán az eredeti kockakő burkolat felhasználásával parkolósávok épültek. A Vécsey Károly utcánál visszaépült a korábban elbontott vágánykapcsolat, tehát szükség esetén lehetséges a villamosok visszafordítása.
A Corvin utcai és a Deák Ferenc utcai villamosmegállókat összevonták, az új megállót a Kiss Ernő utcánál alakították ki. Mindenhol akadálymentes, 26 cm szegélymagasságú peronok épültek térkő burkolattal, hogy az utasok a villamosokra kényelmesen és biztonságosan szálljanak fel, illetve hagyják el a járművet. Korszerű FUTÁR kijelzőket telepítettek. A csatlakozó járdák is térkő burkolatot kaptak, valamint a terület zöldfelületének rendezéséről is gondoskodtak. A teljes felsővezeték-hálózatot kicserélték, új tartóoszlopokat állítottak, valamint megújult az áramellátás. A közvilágítási rendszer is újjászületett: a világítótestek a felsővezeték-tartó oszlopokra kerültek.
A munkálatok 2015 tavaszán kezdődtek
A Görgey Artúr utca felújításának előkészítése már 2012 végén kezdődött, amikor a BKK a IV. kerülettel, a Fővárosi Vízművekkel és a Fővárosi Csatornázási Művekkel szorosan együttműködve meghatározta a fejlesztés műszaki tartalmát.
Annak érdekében, hogy a városrész lakói elégedettek legyenek a felújítás eredményével, a BKK szorosan együttműködött Újpest polgármesterével és alpolgármesterével, a zöldterületek kapcsán a kerületi főépítésszel és az illetékes szakterületi vezetőkkel az előkészítő munkában, valamint a kivitelezésben. A BKK komplex terv elkészítésére a közbeszerzési pályázaton nyertes Budapest Zsongásban Konzorciummal kötött szerződést 2013-ban. A Fővárosi Vízművek és a Fővárosi Csatornázási Művek saját beruházásukban cserélték ki a közművezetékeket a teljes szakaszon.
Az út és a villamosvágányok átépítésére vonatkozó kivitelezési közbeszerzést 2014 tavaszán írta ki a BKK. A beruházás a csatorna felújításával kezdődött 2014. február végén, az út- és vágányépítés 2015 tavaszától valósult meg.
2016 februárjában elindult a villamosforgalom
2016. február 1-jén (hétfőn) az első járat indulásától a Görgey Artúr utca teljesen felújított szakaszán kezdődött a villamosközlekedés próbaüzeme utasforgalom mellett. A próbaüzemre az esetlegesen előforduló hibák orvoslása és a műszaki átadás-átvétel lezárása miatt volt szükség, ez utóbbi 2016. március 23-án sikeresen teljesült.