Meghirdetett javaslat címe | Társadalmi egyeztetés a Bubi fejlesztéséről |
Közzététel időpontja | 2024.07.01. 14:49 |
Véleményezés kezdete | 2024.07.02 |
Véleményezés vége | 2024.07.16 |
Újabb izgalmas időszak elébe néz a fővárosi közbringarendszer: a BKK elindítja a Bubi 3.0 társadalmi egyeztetését. Célunk, hogy a jövő Bubija minél jobban megfeleljen a ti igényeiteknek, ezért arra kérünk, minél többen mondjátok el a véleményeteket.
A MOL Bubi bevezetése óta az egyik legnépszerűbb közlekedési eszközzé vált a fővárosban. Az elmúlt évek fejlesztései révén a rendszer nemcsak több kerékpárral, hanem új gyűjtőállomásokkal is bővült. A megújult kerékpárokat, a funkcionálisabb applikációt és az egyszerűbb, vonzóbb díjstruktúrát örömmel fogadták a budapestiek, nem véletlen, hogy azóta újabb és újabb rekordokat döntötök meg.
Most egy újabb nagy ugrást tervezünk, hogy még többetek számára tegyük vonzóvá a közösségi kerékpározást. A Bubi 3.0 célja, hogy megduplázzuk a kerékpárok számát, növeljük a hálózat lefedettségét és a szolgáltatás részévé tegyük az e-bringákat. Ha mindez sikerül, akkor minden második fővárosi lakos számára elérhetővé válnak a zöld kerékpárok.
Ehhez szükség van a visszajelzéseitekre is. Most elmondhatod a véleményedet arról, hogy szerinted hol lenne a legsürgetőbb új gyűjtőállomások létrejötte Budapesten. Kérjük, töltsd ki kérdőívünket, amely mindössze 5 percet vesz igénybe. A válaszokat július 15-ig várjuk.
A BKK 2024 nyarán igényfelmérést indított a Bubi közbringaszolgáltatás fejlesztésének támogatására a Bubi 3.0 projekt keretén belül. A kérdőív célja az volt, hogy megismerjük a felhasználók használati szokásait és véleményét a szolgáltatási terület bővítéséről. Az eredmények fontos iránymutatást adnak a szolgáltatás jövőbeli fejlesztéséhez.
Főbb megállapítások
A Budapesti Közlekedési Központ 2024 július 2. és július 16. között társadalmi egyeztetést tartott a Bubi fejlesztéséről. A kérdőívet 3827 fő töltötte ki, ami világosan mutatja, hogy a budapestiek aktívan érdeklődnek a fenntartható közlekedési megoldások iránt.
- Használati szokások: A válaszok alapján a legtöbben alkalmanként, vagy hetente többször használják a Bubi szolgáltatást.
- Szolgáltatási terület bővítése: A kérdőív kitöltői szavazhattak, hogy melyik területegységben bővüljön a szolgáltatási terület leghamarabb. A beérkező adatokat a BKK munkatársai lakosságszámmal vetették össze, így a szolgáltatás bővülésének prioritásai lakosságszámra vetítve is egzakt képet mutatnak.
A közösségi közlekedés fejlesztése közös ügyünk. Köszönjük mindenkinek, aki részt vett a kérdőív kitöltésében, ezzel is hozzájárulva Budapest fenntarthatóbb, élhetőbb városképéhez.
A kérdőív részletes eredményeit ide kattintva ismerheted meg.