Az autóbusz-forgalom mérséklése Wekerletelep, Baross utcában
A 99-es, 194-es, 194B, 199-es és 999-es jelzésű autóbuszok jelenleg a Wekerletelep belső részéről a Pannónia út – Baross utca – Ady Endre út útvonalon érik el a Határ út metróállomást. A Kispesti Önkormányzat kezdeményezésére, illetve az évek óta felmerülő lakossági igényeket figyelembe véve megvizsgáltuk, hogyan mérsékelhetjük a Wekerletelep térségében található Baross utca forgalmát. A lakosságot zavaró nagy forgalom csökkentése érdekében a Határ út M felé közlekedő 99-es, 194-es, 194B és 199-es autóbuszok a reggeli csúcsidőszak kivételével elkerülik a Baross utcát, helyette a Pannónia út – Határ út útvonalon járnak. A Pannónia út végén a szervizútról jobbra a Határ útra fordulnak, majd a Határ út – Ferde utca jelzőlámpás csomóponton áthaladva érik el a végállomást, illetve a Határ út M megállóhelyet. A nappali járatokhoz hasonló módon a 999-es járat összes menete is kihagyja a Baross utcai szakaszt. A dél-pesti végállomások irányába közlekedő autóbuszok útvonalában nincs változás.
A Határ út – Ady Endre út kereszteződésnél a csúcsidőszakokban torlódások alakulnak ki. Ezek elkerülésének érdekében az autóbuszok a reggeli csúcsidőszakban, 6 és 10 óra között továbbra is Baross utcán át fogják a Határ út metróállomást megközelíteni. Jelenleg az autóbuszok a Baross utcából jelzőlámpás korlátozás nélkül az Ady Endre úti villamospályára kanyarodnak, majd a Határ úti kereszteződésen az elsőbbségnek köszönhetően a forgalom előtt haladhatnak át, ezért torlódás esetén is akadálytalanul tudják megközelíteni a csomópontot. Szükségesnek tartjuk, hogy a legnagyobb utasforgalmú időszakban – amikor a közúti torlódások hatása is jelentős – a 99-es, 194-es, 194B és 999-es járatok a lehető leggyorsabb módon tudjanak közlekedni, így a Határ út M felé munkanapokon reggel 6 és 10 óra között továbbra is az előnyben részesített útvonalon fognak az autóbuszok végigközlekedni, változatlan menetidő mellett.
A buszok helyigényének biztosítása érdekében a Pannónia út szervizút – Baross u. közötti szakaszán megállási tilalmat vezetünk be.
Általánosságban elmondható, hogy az autóbuszok útvonalának módosításával a városszerkezeti adottságok miatt nem tudjuk a lakosokat zavaró hatást teljes mértékben megszüntetni, hanem részben más, hasonló adottságokkal és beépítettséggel rendelkező utcákra terelődik át a forgalom. A Wekerletelep esetében a Pannónia út kétségtelen előnye ugyanakkor a Baross utcával szemben, hogy a lakóházak az úttól nagyobb távolságra helyezkednek el, így az autóbuszok okozta zajhatás kevésbé, enyhébben érinti a tömegközlekedési útvonal közvetlen környezetében lakókat.