Békásmegyer nyugati oldalának tömegközlekedési ellátását jelenleg az évtizedek óta közlekedő 143-as és 186-os, a 2008 óta hajnalban és esténként közlekedő, e kettő összevonásából létrejött 243-as, valamint a szintén a 2008-as hálózat-átalakításkor létrejött 160-as viszonylat szolgálja ki.
A 143-as körforgalmi vezetése miatt a Pusztadombi utca térségében csak egy irányú közlekedés van, így a hév-állomástól gyorsan és közvetlenül, míg a hév-állomáshoz csak hosszas kerülővel, a Pince közhöz való betéréssel lehet autóbusszal utazni. Ennél jelenleg menetidőben kedvezőbb a közvetlen irányban történő gyaloglás. Ezen aszimmetrikus ellátás feloldására tervezünk a jelenleg oda-vissza azonos útvonalon közlekedő, és a hév-állomás felé a 143-assal jelentős párh
uzamosságot mutató 186-os járatból szintén körforgalmi jellegű vonalat létrehozni.
A módosítás | |
előnyei | hátrányai |
+ a Pusztadomb térségéből közvetlenül elérhetővé válik Békásmegyer központja és a hév-állomás | – ritkábban indulnak autóbuszok a Hősök terétől a Hollós Korvin Lajos utcán át Békásmegyer H felé, míg a Donát utca felé tartó 186-os járatokkal továbbra is, jelentős menetidő-veszteség nélkül lehet eljutni a hév-állomáshoz |
+ a Donát utcából gyorsabban elérhetővé válik a hév-állomás | – megszűnik a Donát utcai végállomástól a közvetlen kapcsolat a Hősök tere, Nád utca, Pünkösdfürdő utca felé |
+ a 186-os teljesítményének célszerűbb felhasználásával új irányok szolgálhatók ki | |
+ a 143-as és 243-as buszok a Hősök terén a magas házakhoz közelebb tudnak megállni, és kevésbé terhelik a szervizút mellett lakókat |