Ismerd meg a BKK-t

A küldetésünk világos. Szeretnénk, hogy Budapest élhető, fenntartható és szerethető város legyen. Ezért dolgozunk valamennyien, és ez viszi előre a BKK közösségét. Nézzük meg, mit is jelent ez a mindennapokban!

A budapesti közösségi közlekedéssel egy átlagos napon több mint hárommillió utazás történik a mintegy 3738 kilométer hosszúságú úthálózaton. Az utasforgalmat egy nap alatt megközelítőleg 1600 jármű, illetve a budapesti közösségi közlekedést irányító és szervező 13.000 dolgozó szolgálja ki.

A Budapesti Közlekedési Központot (BKK) a Fővárosi Önkormányzat komplex szemléletű, integrált közlekedésszervező és közlekedésszakmai kompetenciaközpontjaként hozták létre 2010-ben. A főváros közlekedésszervezőjeként kiemelt feladatunk a budapesti közlekedés működtetése és folyamatos fejlesztése. Emellett olyan jelentős fővárosi beruházásokat valósítunk meg, mint a Lánchíd vagy a Blaha Lujza tér felújítása. A budapesti taxiszolgáltatás felügyeletét, illetve a közútkezelői feladatok stratégiai felügyeletét is mi biztosítjuk.

A BKK 100 százalékban fővárosi tulajdonú közszolgáltató társaság, de valójában sokkal több annál: mintegy 1500 főből álló közösség, amely teljes elhivatottsággal végzi kihívásokkal teli munkáját. A közlekedés és a minél élhetőbb városi tér emberi kapcsolatokat épít, gazdasági lehetőségeket teremt. Összekapcsol a családtagjaiddal, a barátaiddal, az üzletfeleiddel, a munkatársaiddal.

 

Tevékenységünk

A BKK a főváros teljes közlekedési láncolatéért felel. A nálunk dolgozó szakemberek részt vesznek minden jelentős közlekedési változás, fejlesztés előkészítésében és megvalósításában. Mi biztosítjuk új járművek beszerzését, közterületek és műemlékek fejlesztését, illetve megújítását. Munkatársaink dolgoznak például a BudapestGO applikáció továbbfejlesztésén, a ma már városszerte elterjedt Mobi-pontokon, illetve sikeres közbringarendszerünkön, a MOL Bubin is.

 

A BKK közlekedésszervező vállalat, amely egyben a közösségi közlekedési szolgáltatás megrendelője is. A megrendelést követően szolgáltatóink, a BKV és az ArrivaBus tevékenységét folyamatosan felügyeljük, ellenőrizzük. Célunk, hogy szolgáltatótól függetlenül a minőség megfelelő és egyforma legyen, vagyis utazás közben ne vedd észre, hogy éppen melyik szerződött partnerünk járművén utazol.

A BKK FUTÁR-központjában napközben 31 munkatársunk felügyeli, irányítja a forgalmat. Itt egyetlen menetirányító diszpécser 70-80 felszíni jármű egyenletes közlekedéséért felel. Naponta 400 kisebb-nagyobb forgalmi zavar, késés, baleset, műszaki hiba keletkezik, de utazásod közben szerencsére ezeknek csak a töredékét érzékelheted. Ahol nagy a baj, a BKK zavarelhárító munkatársai a helyszínen gondoskodnak arról, hogy a lehető leggyorsabban helyreálljon a közlekedés rendje.

A BKK utastájékoztatásért felelős szakterülete évente 5600 megállóban mintegy 100 ezer menetrendet cserél ki, 80 ezer nyomtatott információs anyagot, több ezer térképet és utastájékoztató hangfelvételt készít el, hogy mindig időben értesülj az utazásodat érintő változásokról és fejlesztésekről.

És ez csak néhány fontos példa szerteágazó tevékenységünkből.

 

 

A BKK eddigi vezérigazgatói

2010-2015 Vitézy Dávid
2015-2019 dr. Dabóczi Kálmán
2019-2020 Nemesdy Ervin
2020 dr. Varga Ivett
2020 Fendrik László
2021- dr. Walter Katalin

 

 

dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója