Öt és fél év munka után 2023. május 22-én elkészült az M3-as metró felújítása. A vonalon minden állomáson modern és akadálymentes megállók várják az utasokat. A felújítás három fő ütemben valósult meg: 2017 novembere és 2019 márciusa között az északi szakaszon Újpest-központ és a Lehel tér, ezt követően 2019 áprilisa és 2020 októbere között a déli szakaszon a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest, végül a 2020 novembere és 2023 májusa között a középső szakaszon a Lehel tér és a Nagyvárad tér között. A vonal átfogó rekonstrukciója keretében korszerű pályaszerkezet épült, teljes körű elektromos felújításra került sor, megújultak az állomások, az utasforgalmi terek, minden állomás akadálymentesen megközelíthetővé vált. Magyarország legforgalmasabb vasútvonala, a napi sok százezer ember utazását biztosító M3-as metróvonal felújítása évtizedekre garantálja a korszerű és biztonságos kötöttpályás közlekedést a vonalon.
Amíg az alagutakban dolgoztak, addig a felszínen az elmúlt évtizedek legnagyobb közösségi közlekedéssel kapcsolatos feladata a metrópótlás megszervezése és sikeres kivitelezése volt. A pótlásban több mint 100 csuklós, akadálymentes légkondicionált autóbusz vett részt, amelyek a rendelkezésre álló közúti kapacitás maximális kihasználásával rendkívül sűrűn, a csúcsidőszakban 1 percnél is gyakrabban indultak. Előnyben részesítésük érdekében a pótlóbuszok útvonalán – ahol csak lehetséges – autóbusz forgalmi sávot jelöltünk ki, és egyéb forgalomtechnikai módosításokat is eszközöltünk. Csak a pótlóbuszok azonban nem tudtak volna megküzdeni a metrók pótlásának feladatával, ezért alternatív utazási lehetőséget kínáló buszok, villamosok is indultak számos vonalon.
Időszak
2017–2023
Fotók
Főbb adatok és számok