A Budapesti Mobilitási Tervhez kapcsolódó közgyűlési határozatok

A SUMP (Sustainable Urban Mobility Plan) módszertan alapján széleskörű társadalmi és intézményi egyeztetés mellett elkészült Budapesti Mobilitási Tervet Budapest Főváros Közgyűlése határozatokkal hagyja jóvá. A BMT-ben szereplő fővárosi és állami közlekedésfejlesztési projekteket egyaránt tartalmazó SUMP alapú terv megléte feltétele az Európai Uniós támogatású közlekedésfejlesztési projektek finanszírozásának.

A Budapesti Mobilitási Tervvel kapcsolatos közgyűlési határozatokat a tervezési folyamat időrendjében, a hivatkozott linkeken lehet elérni.

A fővárosban a rendszerváltás után először 2001-ben készült átfogó közlekedési rendszerfejlesztési terv (Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve, BKRFT), melynek 2009-es felülvizsgálata a térségi integráció jegyében készült, kiegészülve egy 2020-ig érvényes cselekvési programmal. A 2001-ben készült Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve első felülvizsgálatát, a Fővárosi Közgyűlés 2009-ben fogadta el 67/2009. (I.29.) számú, és 68/2009. (I.29.) számú határozataival. E-Információszabadság oldalak (budapest.hu)

A BKRFT felülvizsgálati anyaghoz a 42/2001/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvet a magyar joganyagba átültető, az egyes tervek, illetve programok környezeti vizsgálatáról szóló 2/2005. (I.11.) Korm. rendelet előírásainak megfelelően, a BKK Zrt. megbízásából 2013-ban készült stratégiai környezeti vizsgálat és kidolgozásra került Budapest fenntartható mobilitás-tervezésének módszertana is.

A BKRFT felülvizsgálata után 2014-ben készült el a Balázs Mór-terv, Budapest 2014 és 2030 közötti időszakra vonatkozó közlekedésfejlesztési stratégiája, melynek társadalmi egyeztetési változatát amelyet a Fővárosi Közgyűlés 1124/2014.(VI.30.) és 1125/2014.(VI.30.) számú Főv. Kgy. határozataival 2014. június 30-án elfogadott. E-Információszabadság oldalak (budapest.hu)

A 2015 június 23-án a Fővárosi Közgyűlés 877/2015.(VI.23.), 878/2015.(VI.23.), 879/2015.(VI.23.) számú Főv. Kgy. határozataival elfogadta a BMT „Célrendszer és Intézkedések” kötetének tartalmát, és felkérte a BKK vezérigazgatóját, hogy a fenntartható városi mobilitás tervezési tematika szerint folytassa a megkezdett stratégiai tervezési folyamatot és készítse el a BMT 2020-ig megvalósítani tervezett projekteket tartalmazó Közlekedésfejlesztési Beruházási Programját. E-Információszabadság oldalak (budapest.hu)

2019. május 29-én Budapest Főváros Közgyűlése a 776/2019.(05.29.) 777/2019.(05.29.) 778/2019.(05.29.), 779/2019.(05.29.), 780/2019.(05.29.), 781/2019.(05.29.) számú Főv. Kgy. határozatokkal fogadta el a fenntartható városi mobilitástervezési (SUMP) irányelveknek megfelelően készült, 2030-as időtávra vonatkozó Budapesti Mobilitási Tervet (BMT). E-Információszabadság oldalak (budapest.hu)

A Budapesti Mobilitási Tervet, a készítését IKOP forrásból támogató Innovációs és Technológiai Minisztérium 2019. július 29-én hagyta jóvá.

A BMT 2019. május 29-i közgyűlési elfogadásakor az előkészített határozati javaslatokon kívül két, a helyszínen, szakmai egyezetetés nélkül beterjesztett módosító határozat – 780/2019.(05.29.) és 781/2019.(05.29.) – is elfogadásra került. Az új városvezetés kezdeményezte a módosító határozatok visszavonását és 2020. február 26-án a Fővárosi Közgyűlés a 183/2020.(02.26.) sz. határozatával hatályon kívül helyezte az említett határozatokat. E-Információszabadság oldalak (budapest.hu)

Letölthető dokumentumok(1)

Fővárosi Közgyűlés elfogadó határozat - BMTpdf198.08 kb2020.12.18. 10:49