Vasárnap délelőttől kora délutánig próbaterhelés miatt lezárják a Nyugati téri felüljárót

A Nyugati téri felüljáró felújításának tervezése próbaterheléssel folytatódik, amelyet 2015. április 12-én (vasárnap) reggel 8 és 14 óra között végeznek, ezért ebben az időszakban lezárják a felüljárót.

Április 12-én (vasárnap) 8 és 14 óra között próbaterhelést végeznek a tervezett felújítása előtt álló Nyugati téri felüljárón, ezért ebben az időszakban nem lehet felhajtani rá. A BKK kéri az autósokat, hogy ha tehetik, kerüljék el a Nyugati teret. A felüljáró elkerüléséhez az alábbi terelőútvonalakat célszerű igénybe venni:

  • A Váci út felől érkezők a felüljáró alatti két balra kanyarodó sáv közül a jobboldalit válasszák. Azon továbbhaladva, a Nagykörutat keresztezve – jelzőlámpás irányítás mellett – érhetik el a Bajcsy-Zsilinszky utat.
  • A városhatár felé tartóknak a Bajcsy-Zsilinszky út–Podmaniczky utca–Ferdinánd híd–Lehel tér útvonalon célszerű haladniuk. A terelőútvonalon a jelzőlámpák ideiglenes áthangolásával segítik a gördülékenyebb forgalmat.

A Nyugati téri felüljáró felújítása

A BKK 2014 szeptemberében nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Nyugati téri felüljáró felújítását tartalmazó engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére, az engedélyezés lefolytatására, valamint a kivitelezési ajánlatkérési dokumentáció összeállítására. A tender győztesével, a Speciálterv Építőmérnöki Kft.-vel 2014. október 27-én megkötötték a szerződést.

A tervezési-engedélyeztetési folyamat első szakaszában beszerezték az összes eredeti tervet és minden ezzel kapcsolatos információt, valamint elvégezték a felüljáró állapotának vizsgálatát. A helyszíni felmérést két ütemben – 2015. február 25–26. és 2015. március 5–13. között – végezték. Ekkor a felüljáró Bajcsy-Zsilinszky út felőli végét vizsgálták, ugyanis az építménynek ez a része van a legrosszabb állapotban.

A felmérések kiegészítéseként a tervezők javasolták a felüljáró próbaterhelését is. Az így mért adatokat a felüljáró építésekor elvégzett próbaterhelés adataival összevetve további, a felújítás tervezésekor hasznosítható következtetések vonhatók majd le.

Budapest, 2015. április 10.

Budapesti Közlekedési Központ