Szeptemberig 2x1 sávra szűkül a Szerémi út forgalma egy szakaszon az 1-es villamos meghosszabbítási munkái miatt

2014. július 15-étől, keddtől módosul a Szerémi út forgalma a Rákóczi híd és a Hengermalom út között, itt folytatódik ugyanis az 1-es villamos meghosszabbításához kapcsolódó vágányépítés.

  • Várhatóan szeptember 2-áig a híd felől érkező forgalmat a Prielle Kornélia utcánál áttereljük a szembehaladó útpályára, ahol irányonként 2x1 sávon haladhat a forgalom egészen a Hengermalom úti kereszteződésig. A Prielle Kornélia utcánál és a Hauszmann Alajos utcánál a Szerémi úton haladók csak egyenesen tovább és jobbra tudnak haladni, a balra kanyarodási lehetőséget ideiglenesen megszüntetjük.
  • A Prielle Kornélia utca és a Hauszmann Alajos utca az építési ütem első felében teljes szélességében járható lesz, később azonban ezeket a keresztutcákat a Szerémi út csomópontjánál kisebb mértékben átépítjük, ezért csak félpályás korlátozás mellett lesznek használhatóak.
  • A Hauszmann Alajos utcai kereszteződésnél 4-5 napig csak a Budafoki út felől haladhat majd a keresztirányú forgalom. Ebben az időszakban a Fehérvári út felől érkezők a Hauszmann Alajos utcáról balra kanyarodva a Sopron utcán, illetve a Nádorliget utcán keresztül a Prielle Kornélia utcai kereszteződésben tudnak közlekedni.

Az 1-es villamosvonal meghosszabbításáról

Közel tíz év után ismét új villamosvonalat épít a BKK Budapesten a Fővárosi Önkormányzat kiemelt közlekedésfejlesztési beruházásaként: húsz év várakozás után villamos jár majd a Rákóczi hídon és új kötöttpályás kapcsolat jön létre Dél-Buda és Pest között, mellyel Újbuda új, átszállásmentes kapcsolatokkal gazdagodik. A vonal meghosszabbítással 3,2 kilométer hosszú új szakaszt építünk ki a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út útvonalon, új – az Etele térre való továbbvezetésig használatos, ideiglenes – végállomás épül a Fehérvári út és a Hengermalom út kereszteződésében. Az 1995-ben megépült Rákóczi hídon a villamospálya a hídpillérek két oldalán középfekvésben épül ki.

A vonalon öt új középperonos megállóhelyet létesítünk:

  • a Nádorkerti útnál;
  • a Budafoki útnál;
  • a Hauszmann Alajos utcánál;
  • a Hengermalom útnál;
  • és a Fehérvári útnál.

További részletek az új szakaszról:

  • Az új vonalszakaszon úgynevezett forgalmi visszafogást létesítünk a Budafoki út megállóhely környezetében, mely biztosítja, hogy a villamosvonal egy részén bekövetkező zavar esetén a vonal másik része használható legyen.
  • Az új pálya tervezési sebessége a Rákóczi hídon 60 km/óra lesz, ezért az 50 km/óra mai jogszabályi sebességhatár alól felmentést kérünk, amelynek hatósági engedélyezése folyamatban van. A villamosvonal meghosszabbítása során a Szerémi úton és a Hengermalom úton is füves burkolatú új vágány épül.
  • A Nádorkerti és a Budafoki úti megállóhoz az esélyegyenlőség biztosítása érdekében egy-egy új, három méter szélességű gyalogos aluljárót építünk egy-egy hidraulikus lifttel, valamint egy nyitott lépcsőfeljáróval.
  • A fejlesztés a környezettudatosság jegyében zajlik. Az 1-es vonal áramellátása alkalmassá válik visszatáplálásra, a fékező villamosok által termelt energiát a gyorsítást végző villamosok tudják felhasználni. A sebességkorlátozások felszámolásával megszűnnek a felesleges fékezések és gyorsítások is.
  • A rekonstrukciós munkák érintik a csomópontok forgalomtechnikai szabályozását. Jelen beruházás keretében a teljes vonalszakasz jelzőlámpáinak felülvizsgálata megtörténik a villamosok előnyben részesítése érdekében.

A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a villamosvonal építése idején is a lehetőségekhez mérten zavartalan legyen a forgalom. A forgalomkorlátozások okozta nehézségek miatt a közlekedők megértését és türelmét kérjük és köszönjük!