Társadalmi egyeztetés (Maros utcai rendelő)

Társadalmi egyeztetés
a Maros utcai szakorvosi rendelőt érintő autóbusz-közlekedés fejlesztéséről

A Maros utcai szakorvosi rendelőt és térségét jelenleg csak egy irányból, a Széll Kálmán tér felől érintik az autóbuszok. Az I. és a XII. kerületi önkormányzat kezdeményezésére a BKK elkészítette tervezetét a Maros utcai szakrendelő közlekedési kiszolgálásának fejlesztéséről. A térség közvetlen kapcsolatait bővítve nemcsak a Goldmark Károly utca irányába, hanem a Batthyány tér felé is a Maros utcán át közlekedik a 39-es autóbusz, így jobb szolgáltatást kínál a Maros utca környezetéből utazók számára.

Tervezett közlekedési változások

A Maros utcai szakorvosi rendelőt és környékét jelenleg csak a Széll Kálmán tér felől érintik az autóbuszok. A szakorvosi rendelő közösségi közlekedési kapcsolatait fejlesztve a BKK tervei szerint a 39-es autóbusz ezentúl a Széll Kálmán tér, illetve Batthyány tér felé is Maros utcán át közlekedve megáll a rendelőnél létesített új megállóhelyen. A fejlesztéssel közvetlen eljutási lehetőség nyílik a Maros utcai szakrendelő térségéből a Széll Kálmán tér csomópont, illetve az I. kerületi lakóterületek felé, továbbá közvetlenül elérhetővé válik a Maros utca környéke a Goldmark Károly utcai lakóövezet és a Déli pályaudvar felől is.

Az útvonal módosításával összefüggően a 39-es járat a Széll Kálmán téren a Batthyány tér felé is a tér Margit körúti oldalánál áll majd meg.

A szakrendelő kiszolgálásának fejlesztésével párhuzamosan a BKK megvizsgálta a 39-es járat közlekedési jellemzőit a kora reggeli és késő esti, kis forgalmú időszakokat tekintve. A BKK célja, hogy olyan közlekedési rendet alkalmazzon ezekben az időszakokban, amely egyfelől biztosítja a térség változatlan kiszolgálását, ugyanakkor mérsékli az autóbuszok által okozott környezeti terhelést. A tervek szerint hétvégente, kora reggel és késő este a 39-es járat Telebusz-rendszerben üzemel, azaz az autóbusz csak akkor indul a menetrendben feltüntetett időpontokban, ha erre az utasok előzetesen jelzik az igényüket. Utazási szándék hiányában a busz nem indul el, azaz feleslegesen nem terheli az érintett lakótérséget. A megoldással csökkenthető a kiemelt pihenőidőszakokban az autóbuszok által okozott zaj- és környezetterhelés. A telebuszos megoldást a BKK jelenleg hét további vonalon alkalmazza a fővárosban.

A tervezett módosításokkal a 39-es busz alapvető funkciója továbbra is megmarad: a járat egész nap kapcsolatot biztosít a Goldmark Károly utca felől a Széll Kálmán téren át a Batthyány térre.

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.