Így vásárolhatja meg
és használhatja
100E mobiljegyét, Budapest 24 és 72 órás mobiljegyét, valamint hetijegyét

A fővárosi közlekedési mobiljegy a budapesti közösségi közlekedésben használható jegyek, bérletek mobilapplikációval megvásárolható formája. Mobiljegyet első lépésként a 100E repülőtéri járatra lehetett váltani 2019 júniusától, majd ez év szeptemberétől a Budapest 24 és 72 órás jegyet, valamint a hetijegyet bárhol bármikor megvásárolhatja akár közvetlenül a járat indulása előtt is a megállóban várakozva. Önnek ehhez kizárólag egy okostelefonra, a telefonra telepített (Android vagy iOS) alkalmazásra és aktív adatkapcsolatra van szüksége. Az alábbiakban részletesen megismerkedhet a vásárlás egyszerű folyamatával, illetve a mobiljegy használatával.

A Budapesti Közlekedési Központ célja a mobiljegy bevezetésével, hogy egyszerűbbé, kényelmesebbé és gyorsabbá tegye a jegyvásárlást. Kérjük, próbálja ki ezt az új értékesítési csatornát, és tapasztalatait írja meg nekünk a [email protected] címre, hogy tanuljunk a visszajelzésekből!

Mobiljegy:
Gyakran ismételt
Kérdések
Mi az a mobiljegy?
A közlekedési mobiljegy egy mobilapplikáción keresztül megvásárolható utazási jogosultság.
Milyen jegyeket lehet megvásárolni az applikációban?
Mobiljegyként megvásárolható:
  • a repülőtéri vonaljegy (100E),
  • a Budapest 24 órás jegy,
  • a Budapest 72 órás jegy,
  • valamint a Budapest hetijegy.
Milyen technikai feltételekkel lehet igénybe venni a mobiljegyet?
A mobiljegy vásárlásának és használatának elengedhetetlen feltétele, hogy az utas rendelkezzen okostelefonnal – azon legalább Android 5 vagy iOS 10 operációs rendszerrel –, és telefonjára telepítve legyen a megfelelő applikáció.
Fontos, hogy a telefon aktív adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel rendelkezzen mind a vásárlás, mind az utazás során.
Meddig érvényes egy megvásárolt mobiljegy?
A repülőtéri vonaljegy (100E) egy utazásra jogosít, melyet a vásárlástól számított 2 éven belül kell felhasználni.
A napijegy típusú mobiljegyek a papíralapú változatnál megszokott érvényességi időn belül használhatók fel.
Vásárlást követően azonnal használható a mobiljegy?
A napijegy típusú mobiljegyek legkorábban a sikeres fizetést követően 2 perccel használhatók utazásra.
Megváltható-e elővételben a mobiljegy?
Igen. A napijegy típusú mobiljegyek egységesen az érvényességi idejük kezdete előtt legfeljebb 30 nappal válthatók meg elővételben.
A mobiljegy bevezetésével megszűnt a papírjegy?
Nem. A mobiljegy nem váltja le a jelenlegi papíralapú jegyeket és bérleteket, csupán új értékesítési csatornát jelent.
A mobiljegy a HÉV-en, a villamoson, a metrón, a troli- és az autóbuszon is használható?
A napijegy típusú mobiljegyek felhasználására ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a papíralapú változatokéira. Ennek megfelelően az érvényességi időn belül korlátlan számú utazásra jogosítanak Budapest közigazgatási határán belül az 1–99, a 101–299, a 900–999, a CITY trolibusz, az M1, M2, M3, M4, a H5, H6, H7, H8, H9, a D14 vonalain, a MÁV-START meghatározott vonatain, a VOLÁN-társaságok kijelölt elővárosi járatain és munkanapokon a D2, D11, D12 vonalon.
Hogyan igényelhetek számlát, ha mobiljegyet vásárolok?
A vásárlásokról a tárgyhónapot követő első naptári napon automatikusan számla készül, mely elérhető és letölthető az applikációban, a számláim menüpont alatt. Az elkészült számláról a rendszer automatikus értesítést küld az ügyfél e-mail-címére.
Vissza lehet váltani a mobiljegyet?
Igen. A fel nem használt vagy a még nem érvényesített jegyeket vissza lehet váltani. A visszaváltott jegyek árát automatikusan jóváírják az egyenlegen.
Ki lehet-e cserélni a mobiljegyet?
Nem. De a fel nem használt vagy még nem érvényesített jegyeket vissza lehet váltani az applikációban.
Egy felhasználó vásárolhat mások számára (pl. családtagjainak) is mobiljegyet?
Igen. Akár 4-5 jegyet is megvásárolhat az Önnel együtt utazók számára. Fontos, hogy utazáskor ezeken is egyesével kell beolvasni a járművön elhelyezett kódot, és az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatni a sofőrnek vagy az ellenőrzést végző személyeknek.
Hogyan kell érvényesíteni a repülőtéri vonaljegy (100E) mobiljegyet?
Buszra való felszálláskor lépjen be az applikációba, és válassza ki a már megvásárolt jegyet. Ezután nyomja meg az „Érvényesítés járművön” feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett érvényesítő kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek vagy az ellenőrzést végző személyeknek.
Hogyan kell használni elsőajtós járatokon és metróvonalakon a napijegy típusú mobiljegyeket?
Elsőajtós felszálláshoz és a metróállomás területére való belépéshez válassza ki a már megvásárolt jegyet. Ezután nyomja meg a „Kódbeolvasás felszálláshoz” feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek vagy az ellenőrzést végző személyeknek.
Hogyan ellenőrzik a mobilapplikációval vásárolt jegyeket?
Jegy- és bérletellenőrzéskor, kérjük, mutassa be az érvényes jegyhez tartozó jegykódot, amely a jegy bal alsó sarkában található ikon megnyomásával érhető el.
Ha érvényes mobiljeggyel rendelkezik egy utas, de lemerült a telefonja, mi a teendő?
A mobiltelefon feltöltöttségéről, a mobil-adatkapcsolat biztosításáról, valamint a készülék ellenőrzésre alkalmas állapotáról az ügyfél felelőssége gondoskodni. Amennyiben ezek közül valamelyik hiánya miatt nem tudja bemutatni érvényes mobiljegyét ellenőrzésre, akkor az elsőajtós felszállás során a járművezető megtagadhatja a mobiljeggyel történő felszállást. Ebben az esetben lehetősége van a helyszínen vonaljegyet vásárolni.
Amennyiben jegy- és bérletellenőrzéskor nem tudja felmutatni érvényes mobiljegyét, az ellenőr pótdíjazza az utast. Ilyen esetben az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékeknél érvényes eljárással, melyet a BKK Üzletszabályzata tartalmaz.
Bemutatható-e utólag a mobiljegy, ha valakit pótdíjaztak?
Igen. A mobiljegy a BKK pótdíjfizetésre kijelölt ügyfélközpontjaiban a pótdíjazástól számított 5 munkanapon belül bemutatható. Utólagos bemutatásakor szükséges a pótdíjcsekk, továbbá fel kell mutatni a pótdíjazás időpontjában érvényes mobiljegyet és a hozzárendelt igazolványt vagy a személyazonosításra alkalmas okmányt.
Igazolványszám változása esetén mi a teendő?
Igazolványszám-változás esetén, kérjük, fáradjon be a BKK Ügyfélszolgálatára, ahol az új igazolvány bemutatását követően elvégzik a kért módosítást.
Készülékcsere, alkalmazás újratelepítése esetén mi a teendő?
Ilyenkor a felhasználói fiók nem szűnik meg, de mivel a megvásárolt mobiljegyek a telefonhoz vannak rendelve, ezért készülékcsere, alkalmazás újratelepítése (vagy a készülékbeállítások ezekhez hasonló módosítása) esetén az adott felhasználói fiókhoz tartozó mobiljegyek inaktívvá válnak, utazásra nem használhatók. Azonban – korlátozott számban – lehetőség van a jegyeket a készülékhez rendelni az applikációban, további esetekben, kérjük, keresse fel a BKK Ügyfélközpontját.
Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet?
A mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeit, kérdéseit a BKK Ügyfélszolgálatán jelezheti a [email protected] e-mail-címen, a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon vagy a 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén u. 19–21. postai levelezési címen, továbbá bármelyik ügyfélközpontban. Kifejezetten technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén az applikációban jelzett elérhetőségeken javasolt érdeklődni (az NM Zrt. applikációja esetén az NM Zrt.-nél, illetve a későbbiekben belépő viszonteladók applikációja esetében az adott viszonteladó ügyfélszolgálatán).
Azt a hibaüzenetet írja ki az applikáció, hogy „A kiválasztott jegy ezen a vonalon nem érvényes”, mi ennek az oka, mi a teendő?
Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha Ön olyan jeggyel szeretne utazni, amely az adott járatra nem érvényes. Ilyen eset lehet, ha például egy 100E repülőtéri vonaljeggyel a metróra szeretne felszállni, hiszen ez a vonaljegy csak a repülőtéri járatra érvényes. Hasonló lehet a helyzet, ha napijegy típusú jeggyel szeretne a 100E buszra felszállni, hiszen az nem érvényes erre a járatra. Amennyiben ilyen hibaüzenetet kap, kérjük, ellenőrizze, hogy a megfelelő jegyet választotta-e ki az utazás elkezdéséhez.
Azt a hibaüzenet írja ki az applikáció, hogy „Ezt a jegyet már egy másik járművön érvényesítette, csak azon használható”, mi ennek az oka, mi a teendő?
Ilyen üzenet csak a 100E repülőtéri vonaljegynél fordulhat elő abban az esetben, ha Ön olyan jegyet szeretne érvényesíteni, amelyet korábban – egy másik 100E járaton – már érvényesített. A 100E vonaljegy egy utazásra érvényes, így ennek megfelelően a már érvényesített jegy másik járaton nem használható, nem érvényes.
Kihez tartozik a mobiljegy, ki és milyen szolgáltatást biztosít?
A mobiljegyet első lépésként a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NM Zrt.) alkalmazásából lehet megvásárolni, később – viszonteladók belépésével – további alkalmazásokból is. Az NM Zrt. az applikációjában – és később további viszonteladók az általuk üzemeltetett alkalmazásokban – a megvásárolható termékeket a saját nevében, közvetített szolgáltatásként értékesíti. Tehát az utasok számára csak értékesítéssel kapcsolatos feladatokat lát el, működteti a mobilalkalmazást. A megvásárolt jegy felhasználására, az utazási feltételekre vonatkozóan a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Üzletszabályzata tartalmaz rendelkezéseket. Ebben a tekintetben az utas a BKK-val és a közlekedési szolgáltatókkal áll jogviszonyban.