Lánchíd-felújítás startvonalon, mikromobilitás a fókuszban

Elindult a Lánchíd-projekt. Folytatódott az M3 metró rekonstrukciója. A Budapesti Közlekedési Központ megalakulásától kezdve immár eltelt egy csodálatos évtized, amely során számos projekt valósult meg. A vállalat fejlődését jól mutatja, hogy egyre nagyobb fejlesztésekbe és felújításokba fogtak a városi közlekedésének korszerűsítésének céljából, immáron Fendrik László vezérigazgatóval.

A BKK vezérigazgatója 2020-ban Dr. Varga Ivett korábbi stratégiai és innovációs igazgató lett, a céget 2020. május 6-ától Fendrik László megbízott vezérigazgató vezeti.

A 2020-ban folytattuk az új járművek átadását a budapesti villamos- és trolibuszjármű-projekt II ütemében.

 

Folytatódott az M3 metró felújítása is

Az M3 metrófelújítás során az Árpád híd állomás tervezett átnevezése elmaradt a felújítási munkálatokkal, ám 2020 januárjában mégis Göncz Árpád városközpont lett az állomás új neve.

 

2020 októberében átadták az M3-as metró déli szakaszát is
2020 októberében átadták az M3-as metró déli szakaszát is

 

 

2020 márciusában lezárták az Arany János utca és Ferenciek tere metróállomást, majd júliusban a Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák metróállomáson is megállás nélkül haladtak át a szerelvények. 2020 novemberében a Nyugati pályaudvar–Semmelweis Klinikák állomások közötti szakaszon is elkezdődtek a munkálatok.

 

Belvárosi forgalomcsillapítás

A jubileumi év nyarán tizenöt budapesti helyszínen indultak forgalomcsillapítási mintaprojektek. Az első 8 helyszínen már augusztus 1-jével megtörtént az új forgalmi rend bevezetése is. A második szakasz 2020. szeptember végén lépett érvénybe Belső-Erzsébetvárosban, amely a Király utca forgalomcsillapítására koncentrált.

 

Lánchíd felújítása

Ez az év még egy rendkívül nagy feladatot is tartogatott.

A Budapesti Közlekedési Központ a Duna-hidak felújítását a Széchenyi lánchíd felújításával folytatta.

A projekt részeként 2020. augusztus 11-én jelent meg annak a közbeszerzési eljárásnak az ajánlati felhívása, amelyik lehetővé teszi, hogy a Fővárosi Önkormányzat és a Kormány közös finanszírozásával megvalósuljon Magyarország szimbólumának felújítása.

 

 

A következő évtized is hasonló izgalmakkal folytatódhat: eredményes közbeszerzési eljárás esetén a vállalkozási szerződés 2021. február végén köthető meg, majd 2021 márciusában – amennyiben a kivitelezéshez szükséges teljes fedezet rendelkezésre áll – elkezdődhet a Széchenyi lánchíd rekonstrukciója.