Kelenföldig meghosszabbított 1-es villamosvonal, mobiljegy-pilotprojekt indulása

Átadták az M3 metró első felújított állomásait, folytatódott a rekonstrukció, valamint a nosztalgiajáratok mellett elindultak a retró járművek is. Elkezdődött a mobiljegy-pilotprojekt, és folytatódott a budapesti villamos- és trolibuszjármű-projekt II. üteme, forgalomba álltak az új trolik. Befejeztük az 1-es villamos vonalának meghosszabbítását az Etele térig. Felújítottuk és biztonságosabbá tettük a Balatoni utat.

2019-ben a BKK vezérigazgatója Nemesdy Ervin korábbi igazgatótanácsi tag lett.

2017 és 2018 után, 2019-ben is folytatódott az M3 metró felújítása. Átadták az első megújult állomásokat: Újpest-központ, Újpest-városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd, Dózsa György út megállóknál 2019. március 30-án indult újra az utasforgalom. A déli vonalszakasz kivitelezési munkálatai 2020. április 6-án kezdődtek, valamint 2019. november 27-én aláírták a középső vonalszakasz állomásainak felújításáról szóló szerződést. A középső vonalszakasz rekonstrukciója már a déli szakasz átadása előtt elkezdődött.

 

Bővülő lehetőségek a nosztalgiázók számára

2019-ben a nosztalgiajáratok élménykínálata mellett tovább bővültek a lehetőségek a turisták és az érdeklődők számára. A kuriózumnak számító közlekedési eszközökön kívül ettől az évtől retró járatokkal is találkozhatunk Budapesten, amelyek kifejezetten a 80-as, 90-es évek hangulatát idézik.

 

 

A retró járművek olyan járműtípusok, amelyek ma már nem vagy csak ritkán közlekednek a napi forgalomban, de korábban a fővárosi utcaképhez tartoztak. Ezek a járatok segítik többek között a Zugligeti Libegő megközelítését (R158), de a Budafok-Tétény Önkormányzattal együttműködve a budafoki borfesztiválra is retró járattal (R47) juthatnak el az arra kíváncsiak. A nosztalgia- és retró járatok népszerűsége töretlen, az elmúlt szezonokban több ezren utaztak rajtuk.

 

Mobiljegy-projekt

2019-ben egyre népszerűbbé vált a mobiljegy pilotprojektje is. Ez a budapesti közösségi közlekedésben használható jegyek, bérletek mobilapplikációval megvásárolható formája. 

 

 

A nyár elején hatalmas sikerrel indult a fővárosi közlekedési mobiljegy-pilotprojekt, amelyben ma már a Budapest 24 és 72 órás jegy, a hetijegy, valamint a teljes és kedvezményes árú havi- és félhavi bérletek is elérhetők a Közlekedési mobiljegy applikáción keresztül.

 

Dél-pesti infrastruktúra-fejlesztés

Ebben az évben befejeztük az 1-es villamos vonalának meghosszabbítását az Etele térig. A projekt eredményeként létrejött az összeköttetés az Etele téri végállomás térségében az 1-es villamos és Kelenföld vasútállomás, a helyközi buszjáratok, a fővárosi kelenföldi buszjáratok, az M4 metró, valamint a budai fonódó villamoshálózat 19-es és 49-es villamosjárata között.

 

 

A projekt célja egyrészt az volt, hogy összekapcsoljuk az Etele téri csomópontot a kelenföldi városrésszel és Dél-Pesttel, egyúttal lehetővé tettük azt, hogy az agglomerációból érkezők gyorsabban eljussanak e városrészek felé; másrészt a fejlesztés a környék lakói számára is biztosítottuk, hogy gyorsan elérjék a belváros felé tartó metró- és villamosvonalakat.

 

Megújult a Balatoni út

2019 tavaszán elkezdtük a Balatoni úti körforgalmak építésének átadását. A körforgalmak létrehozásával biztonságosabbá vált a térség közlekedése. Az áprilisi átadás után szeptemberben átadtuk a Háros utcai körforgalmat is.