Fontos fejlesztések megvalósulása: MOL Bubi, M4, FUTÁR, BKK Ügyfélközpontok

Elindult a MOL Bubi közbringarendszer. Megnyitottuk az első BKK Ügyfélközpontokat. Átadtuk az M4 metrót. Elkezdtük a kelenföldi P+R parkoló építését. Telepítettük az első BKK-automatákat. Kiépült a FUTÁR. Felújítottuk a XVIII. kerületi Béke teret és a Sibrik Miklós úti felüljárót.

2014-ben több jelentős fejlesztés is megvalósult.

 

Megtörtént az M4 metró átadása

2014. március 28-án átadtuk a régóta várt M4 metró vonalát, amely a Keleti pályaudvart és a Kelenföldi pályaudvart köti össze, számos olyan megállóhelyet létrehozva, ahová korábban csak átszállással lehetett eljutni. Az M4 metró nem csak ebből a szempontból volt jelentős: letisztult és korszerű megállóhelyeket hoztak létre, amelyek számos tervezési és építészeti díjat is bezsebeltek (főleg a Fővám téri állomás). Az M4 metró kelenföldi végállomása mellett átadtuk az ideiglenes P+R parkolót is, amely a kezdetektől maximális kihasználtsággal üzemel.

 

 

Új megjelenést kaptak a jegyek és a bérletek

Szintén 2014 tavaszától új technológián alapuló, megújult külsejű jegyeket, bérleteket vezettünk be, amelyeket a már 372 új jegy- és bérletkiadó automatán kívül az ügyfélközpontokban és a jegypénztárakban is meg lehetett vásárolni. A készülékeket először olyan megállókba helyeztük ki, ahol addig nem volt lehetőség jegyeket és bérleteket vásárolni, illetve azokra a helyszínekre, amelyeken szükségessé vált a kapacitás bővítése. Ezáltal 3,5-szer több bérletvásárlási pontot, 7-szer több bankkártyás fizetési, valamint 24 órás bérletvásárlási lehetőséget hoztunk létre.

 

Megszületett a fővárosi közbringarendszer

A Budapesti Közlekedési Központ Budapest új közösségi és környezetbarát közlekedési lehetőségeként 2014. szeptember 8-án elindította a fővárosi közbringarendszert, amely már a tesztidőszakban igen népszerűvé vált. A 900 millió forintos uniós támogatással létrejött projekt első ütemében 1100 egységes és modern kerékpár és 76 gyűjtőállomás állt rendelkezésre. Fontos körülmény, hogy a MOL Bubi rendszer működtetéséhez és hatékony működéséhez elengedhetetlen infrastruktúra-fejlesztés is megvalósult: a MOL Bubi hatásterületére készített útfelújítási és forgalomtechnikai fejlesztési intézkedési terv kidolgozásával és megvalósításával, ami több száz helyszín megtervezését követően több tucat helyszínen kerékpározás segítő beavatkozások megvalósításával járt.

 

 

A FUTÁR rendszer megreformálta a budapesti közlekedést

A FUTÁR rendszer kiépítésével az évtized egyik legjelentősebb közlekedésfejlesztési beruházása valósult meg 2014 őszére Budapesten. Olyan integrált rendszert hoztunk létre, amely valós idejű, percre pontos forgalmi tájékoztatást nyújt, teljes mértékben kiváltva a főváros felszíni tömegközlekedésének korábbi korszerűtlen, egymással nem összekapcsolható utastájékoztatási és forgalomirányítási rendszerét. A műholdas járműkövetésen alapuló rendszer lehetővé teszi a budapesti forgalom valós idejű folyamatos, 24 órás felügyeletét, a menetrend szerinti közlekedés fenntartását, rendkívüli helyzetben pedig a gyors és hatékony közbeavatkozást. A fejlesztés első körben a busz-, villamos- és troliágazatot érintette, később követték a dunai hajójáratok.

 

 

Tavasszal kezdtük a Sibrik Miklós úti felüljáró teljes körű felújítását. Új útpályát építettünk, a gyalogosrészen kerékpársávot, részben közös használatú gyalogos-kerékpáros felületet hoztunk létre. 

2014 őszén kezdődött a XVIII. kerületi Béke tér felújítása, amelynek során teljesen megújult a tér arculata. A munkálatok első ütemében megújítottuk a tér parkosított részét, a járdát és a közutat, új utca- és kerti bútorokat helyeztünk ki, illetve kerékpártárolót is létesítettünk. A folyamatos zöldterület érdekében örökzöld növényeket telepítettünk összesen 1170 négyzetméteren.