Elkészült a Széll Kálmán tér, Buda egyik legforgalmasabb csomópontja, a járműpark tovább frissült

A Budafok kocsiszín felújításának kezdete, a villamos- és trolibeszerzés I. ütemének, valamint a Széll Kálmán tér felújításának vége. Felújítottuk a Nagyszombat utcát, és elkezdtük a Róbert Károly körút renoválását, valamint befejeztük a Görgey Artúr út megújítását. Akadálymentesített peronokat hoztunk létre a Fehérvári úton és a Bartók Béla úton.

Elkezdődött a Budafok kocsiszín átépítése

A budai fonódó villamoshálózaton forgalomba állt új, alacsony padlós CAF villamosok, valamint az 1-es villamosvonal többi járművének karbantartását a Budafok kocsiszínben végzik, ehhez a kocsiszín teljes átalakítására volt szükség. A Budafok kocsiszín átépítésére a BKK Zrt. 2015. február 13-án írta ki a tendert, majd a 2016. április 21-én hatályba lépett vállalkozási szerződés alapján kivitelezése 2016 júliusában kezdődött, és 2018 februárjában adtuk át. A beruházást 99,44 százalékban az Európai Unió, 0,56 százalékban a magyar állam finanszírozta.

A felújítás során a járműtelep nagy részét elbontották, a helyén teljesen új vágányhálózat, valamint több új csarnok és irodaház épült. Az átépítést követően a villamosok már két helyen is beállhatnak a telepre a Fehérvári útról. A vágánykapcsolatokat átalakították, egyszerűsítették, valamint a Forgalmi utcai deltavágányt (a 41-es villamos korábbi végállomását) bekötötték a kocsiszín vágányhálózatába. Ezáltal lehetővé vált a telep szalagszerű használata: a technológiai berendezések egy hurokszerű vágányon helyezkednek el, ahol a villamosok irányváltás nélkül haladhatnak végig, és irányváltás nélkül állhatnak forgalomba.

 

Befejeződött a Széll Kálmán tér modernizációja

2016-ban két korábban elkezdett fejlesztés fejeződött be: a korábban bemutatott villamos- és trolibeszerzés I. üteme, valamint a Széll Kálmán tér felújítása is véget ért.

 

 

A járműveket és a megújult teret is átadtuk az a Budapesten közlekedők számára, valamint felújítottuk a Nagyszombat utcát. A járdákat kiszélesítettük, és öntött aszfalttal, illetve a Bécsi út–Szőlő utca közötti szakaszon térkő burkolattal újítottuk fel. Két új zebrát alakítottunk ki. 

 

Budai fonódó akadálymentesítése

Nyáron a budai fonódó villamoshálózat déli szakaszán – a Bartók Béla úton és a Fehérvári úton – akadálymentesítettük valamennyi villamosmegállóhely peronját, beleértve a Budafok kocsiszín megállót is, továbbá a BKV felújította a Móricz Zsigmond körtér és a Szent Gellért tér közötti leromlott műszaki állapotú villamospályát.

 

Görgey Artúr út felújítása

Folytattuk a Görgey Artúr út felújítását, és 2016. február 1-jén elindult az első járat a Görgey Artúr utca teljesen felújított szakaszán: utasforgalommal a villamosközlekedés próbaüzeme, márciustól pedig már a menetrend szerinti járat is elindult.

 

Árpád híd és környékének felújítása

Szeptemberben kezdtük a Róbert Károly körút felújítását az Árpád híd és a Vágány utcai felüljáró között. Ezzel egyidőben kerékpárút is épült, megújultak az Árpád híd pesti felhajtója alatt a Népfürdő utcai és az Esztergomi úti közúti hidak is. A felújítás két nagyobb ütemben valósult meg: először az Árpád híd–Váci út, utána a Váci út–Vágány utca közötti rész rekonstrukciója valósult meg, ahol új vízvezetéket és kerékpárutat is építettek.