Egységes taxik, megújuló járműpark

Elfogadták a taxirendeletet: egységes arculatot, magasabb szolgáltatási színvonalat és fix tarifát vezettünk be. Megújítottuk a járműparkot, új bérlettípusokat vezettünk be, felújítottuk a Főváros egyik legrosszabb állapotú, kockakővel burkolt főútvonalát, aThököly utat. Létrehoztuk a Balázs Mór-tervet, Budapest közlekedés-fejlesztési tervét.

2013 első napján forgalomba álltak a használt, de jó állapotú, alacsony padlós Mercedes Citaro és Volvo 7700-as járművek a BKV üzemeltetésében, valamint az akadálymentes MAN típusú csuklós járművek is útnak indultak.

Az év első napjától bővítettük a bérlettípusok választékát, hogy takarékosabbá és kényelmesebbé tegyük a közlekedést. A kedvezményes bérletek árát ebben az évben is áremelkedés nélkül megőriztük, és még szorosabbá fűztük együttműködésünket a közterület-felügyelettel.

A Fővárosi Közgyűlés 2013. április 9-i ülésén elfogadta Tarlós István főpolgármester 2011-ben kezdeményezett rendeletét az egységes taxi arculat kialakításáról. Korábban Európa és a világ számos nagyvárosa már felismerte a taxik – mint közforgalmú közlekedési eszközök – arculata egységes szabályozásának szükségességét.

 

 

Ezért az új taxirendelet célja az egységes fővárosi taxiarculat és szabadjelző megtervezése – beleértve a tájékoztatási elemeket a járművek belső terében és a jármű külsején – és a szolgáltatási előírásokban való rögzítése volt. A kialakítandó arculat elsődleges célja nemcsak esztétikai, hanem egy olyan magasabb szolgáltatási színvonal biztosítása, amely a megbízható városi közlekedés alapja lehetett. A rendelet értelmében a taxik alapszíne egységesen a sárga, melyen azonos utastájékoztatási elemeknek kell szerepelniük, valamint meghatároztuk az egységes szolgáltatási díjat is.

2013 nyarán elkezdtük a Thököly út – Budapest addig egyik legrosszabb állapotú, kockakővel burkolt főútvonalának – felújítását, amelyet november végére kerékpársávval kiegészítve ismét használhattak a közlekedők.

A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján 2013-ban felülvizsgáltuk a Balázs Mór-tervet, Budapest 2014 és 2030 közötti időszakra vonatkozó közlekedésfejlesztési stratégiáját, amelyet a fenntartható városi mobilitás szellemében készítettünk. A hazai gyakorlatban újszerű mobilitási terv az elmúlt időszak közlekedésfejlesztési tapasztalataira, a nemzetközi gyakorlatokra, valamint a fővárosi közlekedési kulcsproblémák elemzésére támaszkodva meghatározza a budapesti közlekedés szerepét a nagyváros stratégiai fejlesztési céljainak elérése érdekében, illetve rendszerbe foglalja a legfontosabb közlekedési teendőket.

A Balázs Mór-terv elkészültével olyan fejezet kezdődött a fővárosi közlekedéstervezésben, amelyben a Budapest életére nagy hatással lévő beruházásokat a városfejlesztési elképzelésekkel összhangban, egymás hatásait erősítve készíthetjük elő és valósíthatjuk meg. Olyan stratégiai közlekedéstervezési gyakorlatot vezettünk be, amely a városi életminőség javítását helyezi előtérbe úgy, hogy intézkedéseivel kielégíti, illetve kedvezően befolyásolja a lakosság és a vállalkozások mobilitási igényeit.