Az első év sikerei

15 év után először nem emelkedtek a jegyek és bérletek ára. Kibővült a 24 és 72 órás, valamint a hetijegy használati lehetősége, valamint befejeződött a Margit híd felújítása, és a BKK és a BKV együttműködésében elindultak a rendszeres nosztalgiajáratok. 2011. május 1-jétől a 6-os villamos éjjel is közlekedik.Közreműködtünk a Kossuth tér felújításában. Újabb BKK-projektek indultak a tömegközlekedés előnyben részesítése érdekében.

2011-ben folytatódott a 2010 év végén elkezdett fővárosi közlekedésszervezési intézményrendszer teljes átalakítása. A BKK a korábban széttagoltan működő stratégiai, megrendelői, ellenőrzési, finanszírozási, fejlesztési és részben üzemeltetési feladatokat 2011 folyamán fokozatosan saját szervezetébe integrálta, ennek részeként az alábbi teendők (az ezeket ellátó munkatársakkal együtt) a vállalathoz kerültek különböző fővárosi illetékességű, illetve tulajdonú szervezetekből:

  • A Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Osztályától – a hatósági feladatok kivételével – a közútkezelési, forgalomtechnikai kezelői, közlekedésszervezési és -fejlesztési feladatok és személyi állomány.
  • A BKV Zrt.-ből a közlekedésszervezéshez, megrendeléshez, forgalomirányításhoz, értékesítéshez, ellenőrzéshez, ügyfélszolgálathoz, utastájékoztatáshoz és a kiemelt közlekedésfejlesztési projektek lebonyolításához kapcsolódó feladatok és személyi állomány.
  • A Parking Kft. teljes feladatköre és személyi állománya.
  • A Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető, Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. teljes feladatköre és személyi állománya.

Az FKF Zrt.-től a közútkezeléssel (azaz az utak, a hidak, az út-műtárgyak üzemeltetésével, ellenőrzésével, fejlesztésével) és a közúti forgalomirányítással kapcsolatos feladatok és személyi állomány a BKK leányvállalatához, a BKK Közút Zrt.-hez (ma Budapest Közút Zrt.) kerültek.

A 2010. év végén megvizsgált Budapest-bérlet fontos újításokat igényelt. A Budapesti Közlekedési Központ nemcsak feltárta a termék problémáit, de még ebben az évben előre is lépett ezen a területen: az utasok 2011-től a Budapest-bérleten kívül a BKV 24 órás jegyét, 72 órás jegyét és a hetijegyet is használhatják az elővárosi vonatokon és a Volánbusz járatain Budapest határain belül. A szolgáltatásokat bővítettük, ennek ellenére 15 év után 2011 volt első olyan esztendő, amikor nem emelkedtek a jegy- és bérletárak a budapesti közlekedésben.

2011. december 20-án Tarlós István főpolgármester átadta az eredeti pompájában felújított Margit hidat. A felújítás során számos új funkcióval gazdagodott az átkelő. A főváros egyik legelegánsabb hídja szélesebb lett, a híd fel- és lehajtóiban hosszabbak lettek a sorolósávok, amelynek révén gyorsabb lett az autós közlekedés. Megmaradt a kétszer két sávos közút, de az északi oldalon kétirányú kerékpárút is épült, a szélső forgalmi sávokban kerékpáros nyomokat jelöltek ki. A híd budai parti pillérének áttörésével kerékpáros-alagút létesült. A Zsolnay csempével díszített kerékpáros folyosó, észak–dél irányban tette folytonossá, könnyen járhatóvá a felső rakparti kerékpárutat. A felújítás fontos körülménye, hogy a kivitelezés idején a 4-es, 6-os villamos mindvégig közlekedett.

A BKK és a BKV együttműködésében elindultak a rendszeres nosztalgiajáratok. Budapest modern kori közlekedéstörténete több mint százéves múltra tekint vissza. A hazai járműgyártás ikonikus példányai közül szinte mindegyik megfordult Budapest utcáin, amelyekből többet sikeresen megmentettek, és az elmúlt években felújítottak. Az egyedi megjelenésű, különböző korszakokat reprezentáló járművekkel – amelyek egykor a budapestiek hétköznapjainak részei voltak utazhatnak az érdeklődők még 2020-ban is a nyári szezonban. Ezt a BKK és a BKV együttműködése teszi lehetővé, a rendszeres nosztalgiaközlekedés részeként. Emellett alkalmanként városi rendezvényeken és ünnepeken is találkozhatunk nosztalgiajárművekkel a főváros utcáin.

2011. május 1-jétől a 6-os villamos éjjel is közlekedik. A Fővárosi Közgyűlés nyári ülésén számos, a tömegközlekedés előnyben részesítését célzó előterjesztést tárgyalt. Javaslatuk nyomán buszsáv valósulhatott meg Krisztina körúti villamosvágányokon a Déli pályaudvar és a Széll Kálmán tér között, rendeződhetett a 36-os buszok közlekedése a Jahn Ferenc kórháznál, véglegessé vált a Bartók Béla úti buszsáv, illetve átalakult a hűvösvölgyi végállomás forgalmi rendje.

2011-ben az Országgyűlés döntött a Kossuth Lajos tér átalakításáról. A projektben szakértői feladatokat láttunk el az átalakítással összefüggő, elsősorban a közösségi közlekedést érintő módosításokban.