Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Tízre bővült a legújabb CAF-flotta Budapesten

Budapest, 2025. június 23. – A teljesített futáspróbák és a sikeres hatósági vizsgák után újabb CAF-villamosokat adott át a spanyol gyártó a BKK-nak, tehát már 10-re nőtt a Budapesten lévő új CAF-ok száma. Ezek a villamosok a korábban megrendelt – jelenleg is gyártás alatt lévő – 51 darabos flotta részei, és folyamatosan zajlik az átadás-átvételük. A megújuló járműállomány lehetőséget ad arra, hogy a jelenleginél még több alacsonypadlós, klímával felszerelt szerelvény közlekedjen azokon a vonalakon, ahol már most is járnak.

 

Új CAF-villamos.

 

Újabb három CAF-villamossal bővült a budapesti flotta, ezzel a számuk már 10-re emelkedett. Az alacsonypadlós, akadálymentesített, klímával felszerelt korszerű járműveknek kulcsszerep jut az utazási komfort és az utaselégedettség növelésében, az esélyegyenlőség biztosításában, a klímacélok elérésében, valamint az energiahatékonyság javításában.

 

Új CAF-villamos.

 

Az 51 darabos flotta járműveit a spanyol gyártó folyamatosan adja át a BKK-nak. További egy hamarosan megérkezik Zaragozából, kettő pedig futáspróbát és hatósági vizsgát tesz. A „csomag” utolsó villamosa előreláthatólag 2026 végéig állhat forgalomba.

 

Tovább nő az alacsonypadlós villamosok aránya

A járműbeszerzési projektnek köszönhetően Budapesten a jelenlegi 30-ról mintegy 40 százalékra növekedhet az alacsonypadlós villamosok aránya. A megújuló járműállomány lehetővé teszi, hogy a jelenleginél több alacsonypadlós szerelvény közlekedjen azokon a vonalakon, ahol már most is járnak. Tehát 2025 végétől többek között az 1-es, a 3-as, a 17-es, a 19-es, a 42-es, az 50-es, az 56-os, az 56A és a 61-es vonalán is bővülhet az alacsonypadlós és légkondicionált villamosok száma.

 

Új CAF-villamos.

 

Az összesen 51 új jármű forgalomba helyezésével és az európai uniós infrastrukturális források rendelkezésre állását követően – a szükséges beavatkozások (mint például az áramellátás fejlesztése, vagy egyes végállomások átépítése) elvégzése után – a tervek szerint a 2-es, a 23-as és a 24-es, valamint a 62-es vonalán is megjelenhetnek a korszerű villamosok, valamint a 14-es és a 69-es vonalon további alacsonypadlós járművek is forgalomba állhatnak.

 

A budapesti villamosfejlesztésekről és a járműflotta megújításáról ezen az oldalon olvasható bővebb információ.

 

A projekt az Európai Unió és Magyarország Kormánya társfinanszírozásával valósul meg.